۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۶۱۵۱۵۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

حجاب التزام به لوازم دین‌داری است + صوت

حجاب التزام به لوازم دین‌داری است + صوت
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: ما حجاب اجباری نداریم؛ بلکه جزئی از مسلمان واقعی بودن، حیا و عفاف و حجاب داشتن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در همایش تجلیل از بانوان نمونه عفاف و حجاب استان، اظهار کرد: حجاب بخش مهمی از هویت ما است؛ به‌گونه‌ای که اسلام یک زن و مرد مسلمان با حیا و حجاب و عفاف او جلوه گری می‌کند.

وی افزود: ما حجاب اجباری نداریم؛ بلکه جزئی از مسلمان واقعی بودن، حیا و عفاف و حجاب داشتن است؛ به این معنا که وقتی کسی در حوزه دین قرار گرفت باید به لوازم دین‌داری هم ملتزم باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: قرآن می‌گوید کسی را به زور مسلمان نکن؛ اما اگر کسی مسلمان شد در حوزه اسلامی برخی الزامات را خواهد داشت.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: در آغاز دین نداری زور و اجبار نیست؛ اما وقتی کسی با اختیار دین‌دار شد باید چارچوب‌ها را رعایت کند.

وی در ادامه به تبیین ریشه‌های حجاب و عفاف پرداخت و با بیان اینکه سه واژه حیا، عفاف و حجاب با هم تفاوت دارند، اظهار کرد: حجاب معلول عفاف بوده و عفاف معلول حیا است و درواقع زیرساخت حجاب، حیا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه این سه با هم پیوند دارد؛ ازاین‌رو نباید تنها به حجاب بچسبیم، افزود: اگر حیا در جامعه نهادینه شود عفاف تولید می‌شود و اگر عفاف تولید شود حجاب به‌خودی‌خود ظاهر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ریشه بسیاری از مفاسد و مشکلات اجتماعی و فرهنگی ما اینجا است، خاطرنشان کرد: اگر ضعف‌ها و کاستی‌های مربوط به این بخش مرتفع شود بخش زیادی از مشکلات و مفاسد اجتماعی و فرهنگی ما حل می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اگر حیا نباشد مابقی چیزها جای خود را پیدا نمی‌کنند؛ ازاین‌رو می‌بینیم وقتی حیا نباشد ولو صد آیه قرآن هم برای کسی بخوانیم چون ریشه درست نیست فایده ندارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: اگر حیا از جامعه رخت بربندد همه زحمات هدر می‌رود؛ چراکه در این صورت دیگر نمی‌توان برای عفاف و حجاب کاری کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: در این راستا بنیاد عفاف و حجاب باید روی حیا کار کند تا عفاف تولید شده و حجاب جای خود را پیدا کند./9314/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
هادی رحیمی
ارسال نظرات