۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۶۱۷۰۸۸
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

مسؤولان سوء مدیریت و کم کاری خود را توجیه نکنند

مسؤولان سوء مدیریت و کم کاری خود را توجیه نکنند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مسؤولان سوء مدیریت و بی عرضگی خود را توجیه نکنند، گفت: اختلاسگران و دست درازان به بیت المال نوکری ابلیس می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری استاد حوزه علمیه، شب گذشته به مناسبت ایام دهه ولایت و امامت در مسجد روحانی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: مجالس اهل بیت(ع) کلاس درس است.

وی درباره اهمیت احیای پیام غدیر، ادامه داد: ذی حجه ماه ولایت است اگر همه مساجد و تکایا پرچم جشن ولایت را برافراشته نگاه دارند جامعه در برابر بسیاری از آسیب ها مقاومت و حفظ می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه انسان در عالم دنیا مسافری بیش نیست، ابراز کرد: عمر آدمی در عالم دنیا بسیار اندک است و هر انسانی که در دنیا چشم باز می کند بعد از سپری کردن عمر به عالم آخرت انتقال داده می شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مسیر دنیا ظلمانی و تاریک است، اظهار داشت: جاده دنیا علاوه بر تاریک بودن بسیار پیچ در پیچ است و در جاده تاریک احتمال اشتباه رفتن و زمین خوردن نیز وجود دارد؛ نوری که برای حرکت در مسیر عالم دنیا مورد نیاز انسان ها است تنها در دست اهل بیت(ع) و انبیای الهی است.

وی شیطان را راهزن اعمال نیک انسان معرفی کرد و گفت: انسان در عالم دنیا با راهزن های متعدد و متنوع روبرو می شود از این رو قرآن کریم از شیطان انسی و جنی نام می برد. شیطان بسیار نامحسوس به قلب انسان نفوذ می کند روایت است اگر لطف خداوند شامل آدمی نمی شد کسی نمی توانست از حملات شیطان در امان بماند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: در طول تاریخ انسان های بزرگی به واسطه وساوس ابلیس از مسیر حق منحرف شدند؛ امروز آن مسؤولی که از بیت المال دزدی می کند و ثروت ملی را به غارت می برد در اصل مرکب ابلیس است و نوکری او را انجام می دهد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز همان مسؤول سوء مدیریت و بی عرضگی خود را توجیه می کند؛ درست است که تعداد این نوع مسؤولان کم است اما همین تعداد اندک برای جامعه اسلامی بسیار است.

وی با اشاره به اینکه همه مردم و مسؤولان مدیون خون شهدا هستند، ادامه داد: امروز برای هر صندلی ریاست 70 خون شهید ریخته شده است؛ مسؤولان بدانند در قیامت نسبت به عملکرد خودشان باید پاسخگوی شهدا باشند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انبیای الهی و اهل بیت(ع) راهنمایان الهی هستند، عنوان کرد: تمسک به ولایت تنها راه نجات از ظلمت و تاریکی دنیا است، ولایت انسان را به سرمنزل مقصود می رساند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انسان باید در برابر ولی الهی تسلیم باشد زیرا تنها راه رسیدن به توحید تمسک به ولایت اهل بیت(ع) است و شیطان هرگز نمی تواند در وجود کسانی که با ولی الهی همراه هستند نفوذ کند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات