۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۶۱۷۲۸۷
سروستانی مطرح کرد؛

عدم اطلاع جامعه از قانون حمایت از آمران به معروف

عدم اطلاع جامعه از قانون حمایت از آمران به معروف
جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان با اشاره به عدم اطلاع جامعه از قانون حمایت از آمران به معروف، گفت: ستاد از مطالبه گری اجتماعی مردم حمایت می‌کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، کهزاد سروستانی، جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان، پیش از ظهر امروز در نشست اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید به جامعه شناسانده شود، عنوان داشت: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ناشناخته است و در هفته مرتبط با این دو فریضه بنا بر معرفی آن‌ها به جامعه خواهد بود.

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان با بیان اینکه جامعه شناخت درستی از ستاد امر به معروف و نهی از منکر ندارد، اظهار داشت: جامعه نسبت به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اطلاع ندارد در عین حال آمر به معروف و ناهی از منکر باید شناخت از معروف و منکر داشته باشد تا با مشکل مواجه نشود و در صورت عدم شناخت قطعا در اقدام و عمل با مشکل مواجه می‌شود.

سروستانی با اشاره به اینکه شیوه‌های گفتاری و اجرایی را آمر باید فرابیاموزد، ادامه داد: مرکزنشینان به دنبال آن هستند که یک مطالبه گری اجتماعی با موضوع امر به معروف در عرصه‌های مختلف داشته باشند چنین مطالبه گری محدود به حجاب و پوشش نیست بلکه گرانی، بیکاری، نابسامانی و معضلات بی شمار و بی عقب ماندگی را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه صدا و سیما و رسانه‌ها مطالبات مردم را به مسؤولان اطلاع دهند، افزود: تا به امروزه امر به معروف و نهی از منکر حاکمیتی مرتبط با هنجاری‌های ظاهری اجتماعی است، اما در بحث حاکمیتی که ناهنجاری‌ها پوشیده است چنین امری صورت نمی‌گیرد.

 جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان گفت: جامعه را در بحث امر به معروف و نهی از منکر به گونه‌ای هدایت کنیم که قدرت مطالبه گری اجتماعی داشته باشند و در این باره ستاد حامی جامعه است.

سروستانی عنوان داشت: احساس مسؤولیت همگان در برابر امر به معروف و نهی از منکر اثربخش است و با محول کردن به عده‌ای خاص، راه به جایی نخواهیم برد.

وی با اشاره به برگزاری سومین جلسه هیأت اندیشه ورز ماده ۲۰ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر خاطرنشان کرد: از موضوعات مهم جلسه فعال سازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر و چگونگی آسیب شناسی و پرداختن به موضوعات مهم و اساسی استان است./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات