۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۶۱۷۵۱۸
مسؤول شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

ضعف‌های مدیریتی و عیوب ساختاری مهم‌ترین عامل مشکلات اقتصادی است

ضعف‌های مدیریتی و عیوب ساختاری مهم‌ترین عامل مشکلات اقتصادی است
مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: به‌رغم شرایط تحریم اقتصادی، ضعف‌های مدیریتی و عیوب ساختاری مهم‌ترین عامل مشکلات اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست گرامیداشت هشتم شهریور و هفته دولت، با اشاره به ضرورت حرکت در مسیر شکل‌گیری دولتی در تراز انقلاب و نظام اسلامی، اظهار کرد: یکی از مواردی که اهمیت شکل‌گیری دولت تراز اسلامی را در این شرایط الزامی‌تر می‌کند دستاوردهای کشور در عرصه دفاعی و امنیتی و حتی رونق اقتصادی پس از برداشتن گام‌های نخستین در اجرای استراتژی مقاومت فعال است.

وی افزود: تحولات اخیر در عرصه دفاعی امنیتی که اقتدار دفاعی و قدرت بازدارندگی نظام را بر دشمنان تحمیل و تراز نظام اسلامی را در جهان ارتقا داد و دستاوردهای شیرینی را در تحکیم اقتدار ملی و ایجاد انسجام اجتماعی و افزایش سرمایه اجتماعی نظام به ارمغان آورد، گواه دیگر بر امکان‌پذیری تحقق دولت تراز اسلامی و پیشرفت کشور در سایر عرصه‌ها است.

حجت‌الاسلام سالاری خاطرنشان کرد: الزامات دولت تراز اسلامی در هفت محور اساسی به‌عنوان گام‌هایی که باید در آینده انقلاب توسط جوانان در ادامه این جهاد بزرگ محقق شود، مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم قرار گرفته است.

وی علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی اسلامی را ازجمله این الزامات برشمرد.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به الزامات و نکات کلیدی در مسیر تحقق دولت تراز انقلاب، اظهار کرد: ایران به برکت انقلاب، اکنون در جایگاهی متعالی و شایسته ملّت ایران در چشم جهانیان قرار داشته و از بسیاری گردنه‌های دشوار در مسائل اساسی خویش عبور کرده است؛ به‌گونه‌ای که اکنون، ادامه راه انقلاب نسبت به آنچه طی شده، دشواری‌هایش کمتر است.

وی افزود: در مسیر اداره امور کشور مشکل حل نشدنی وجود ندارد؛ زیرا چالش درونی عبارت از عیوب ساختاری و ضعف‌های مدیریتی است و چالش بیرونی تحریم و وسوسه‌های دشمن در صورت اصلاح مشکل درونی، کم‌اثر و حتّی بی‌اثر خواهد شد.

حجت‌الاسلام سالاری اضافه کرد: به‌رغم شرایط تحریم اقتصادی، مشکل اصلی در اداره امور کشور و معیشت مردم؛ مدیریتی است.

وی افزود: در این راستا باید مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان، فعّالان جوان، در همه میدان‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و بین‌المللی و نیز در عرصه‌های دین و اخلاق و معنویت و عدالت، شانه‌های خود را زیر بار مسؤولیت دهند و از تجربه‌ها و عبرت‌های گذشته بهره گیرند تا به فضل الهی به جامعه تراز اسلامی دست یابیم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات