۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۶۱۷۵۳۳
حجت الاسلام سپهر مطرح کرد؛

حوزه علمیه خوزستان و ظرفیت تأمین مبلغ برای کشور‌های حاشیه خلیج فارس

حوزه علمیه خوزستان و ظرفیت تأمین مبلغ برای کشور‌های حاشیه خلیج فارس
حجت الاسلام سپهر با اشاره به غنای حوزه علمیه خوزستان، گفت: حوزه علمیه خوزستان توانایی تأمین مبلغ برای کشور‌های حاشیه خلیج فارس را دارد.
حجت الاسلام سیدلطف الله سپهر، مشاور استاندار خوزستان در امور روحانیت و ائمه جماعات، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه در خوزستان به برکت علما و شخصیت‌های دینی و حوزوی سنت‌های حسنه‌ای همچون جشن‌های باشکوه و طرح ضیافت علوی در استان برگزار می‌شود، اظهار داشت: چنین اقداماتی به یک فرهنگ تبدیل شده و پیامد‌های مثبت و مبارکی در پی خواهد داشت.

مشاور استاندار خوزستان در امور روحانیت و ائمه جماعات با بیان اینکه خوزستان از لحاظ کثرت علما و روحانیت سومین استان کشور است، عنوان داشت: از حیث تعداد حوزه‌های خواهران و برادران سومین استان در سطح کشور هستیم ضمن اینکه بیش از ۴۵ مرکز اقامه نماز جماعت در استان فعال هستند.

حجت الاسلام سپهر با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار مسجد و حسینیه در سراسر استان فعال هستند، افزود: این تعداد مسجد و حسینیه نیازمند حضور فعال علما و روحانیت برای اقامه نماز و تسهیل در امورات دینی مراجعه کنندگان و فعالیت‌های تبلیغی در مناسبت‌های مذهبی است.

وی بیان داشت: اگر ساماندهی کیفی و کارشناسانه و مطلوبی صورت بگیرد با توجه به غنای حوزه علمیه استان و تسلط بر زبان عربی، استان خوزستان قدرت و توانایی تأمین مبلغ برای کشور‌های حاشیه خلیج فارس را دارد.

مشاور استاندار خوزستان در امور روحانیت و ائمه جماعات گفت: محتوای کار علما، تحصیلات عالیه حوزویان و آشنایی با علوم روز از سوی حوزویان خوزستان مطلوب است و در صورت ساماندهی و برنامه ریزی کیفی می‌توان گام‌های بلندی در ترویج معارف اسلام و انقلاب برداشت./۹۴۵۶/ت310/ب1
 
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
حاتم شرفی
ارسال نظرات