۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۶۱۷۸۸۴
مسؤول فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی:

پیشگامی مسؤولان در تحمل دشواری‌ها درس مباهله برای جامعه امروز ما است

پیشگامی مسؤولان در تحمل دشواری‌ها درس مباهله برای جامعه امروز ما است
مسؤول اداره فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: درس مباهله برای جامعه امروز ما این است که باید مسؤولان و مدیران در تحمل دشواری‌ها و سختی‌های اقتصادی پیشگام باشند.

حجت‌الاسلام امید رحمانی، مسؤول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت بیست و چهارم ذی‌الحجه سالروز مباهله، بر درس گرفتن از این واقعه مهم تاریخی تأکید و اظهار کرد: درس مهم امروز ماجرای مباهله برای ما این است که در کنار هزاران درس دیگر بیاموزیم که رهبران راه حق باید در این راه خطر کنند و جان خود را به کف بگیرند چنان‌که رسول اعظم (ص) چنین کردند.

وی اضافه کرد: اگر مسؤولان کشور مانند مردم و جلوتر از مردم سختی‌های اقتصادی و مشکلات تحریم و گرانی و بی‌کاری فرزندان و... را تحمل کردند بدانند که مردم از رفتن راه حق خسته نمی‌شوند هر چند که این را سختی‌های فراوان داشته باشد.

حجت‌الاسلام رحمانی تصریح کرد: مگر همین مردم نبودند که محاصره اقتصادی و جنگ و بمباران و موشک‌باران و حمله منافقین و ترورها و جنایت منافقین در شهرها و... را تحمل کردند.

وی اظهار کرد: این مردم امروز نیز وقتی می‌بینند که رهبر معظم انقلاب مانند آن‌ها و حتی جلوتر از آن‌ها ساده زندگی می‌کند و در دیداری رسمی معلوم می‌شود که کفشی که رهبری به پا کرده بودند پاره و مندرس است و یا کفش فرزند ایشان مندرس است و این‌ها از سر تظاهر نیست، در استقامت در سختی‌ها راسخ می‌شوند.

حجت‌الاسلام رحمانی اضافه کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی و در زمان جنگ نیز مردم وقتی دیدند که امام خمینی خود فرزند رشیدش را در مبارزه با رژیم طاغوت داد و خم به ابرو نیاورد، ایمانشان به انقلاب مستحکم شد.

وی ادامه داد: وقتی دیدند که فرزندان رئیس‌جمهور آن زمان یعنی مقام معظم رهبری کنونی همانند سایر جوانان به جبهه می‌روند و خود رئیس‌جمهور نیز اصرار بر حضور در میدان‌های پرخطر جبهه دارد، تحمل سختی‌ها برایشان گوارا شد.

مسؤول فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: وقتی رهبران حق در سختی‌ها و مشکلات خود و خانواده و عزیزترین افرادشان را مقدم می‌دارند، حقانیت آن‌ها بر همگان حتی بر دشمنان آشکار می‌شود و همین زمینه پیروی مردم را بیشتر و بیشتر فراهم می‌کند و مشکلات را از سر راه برمی‌دارد.

وی افزود: از سوی دیگر بخشی از همین مردم وقتی می‌بینند که فلان مسؤول کشور خودش اشرافی زندگی می‌کند و یا به دنبال کسب ثروت و اندوختن مال است و هدفش از مسؤولیت قدرت‌طلبی یا ثروت‌اندوزی است و یا حقوق‌های نجومی دریافت می‌کند و فرزندش در اوج عسرت اقتصادی کشور در خارج کشور مشغول خوش‌گذرانی است و یا هزینه‌های گزاف برای اسراف‌های مختلف می‌کند، نگران و مردد می‌شوند و تحملشان در برابر سختی‌ها کم می‌شود. این درسی است که برای امروز خود باید از آیه مباهله بگیریم./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات