۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۱۷۹۶۳
حجت الاسلام صادقی:

رسالت حوزه پرورش طلاب مهذب و فاضل جهت تعالی جامعه است

رسالت حوزه پرورش طلاب مهذب و فاضل جهت تعالی جامعه است
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران گفت: اگر ورود طلاب به حوزه همراه با شناخت و آگاهی باشد با موفقیت در مسیر راه همراه خواهد بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب جدید الورود شرکت کننده در طرح میثاق طلبگی با اشاره به اهمیت تحصیل در حوزه علمیه، گفت: طلاب باید قدردان این فرصت طلایی باشند و از آن در جهت فراگیری صحیح علم دین بهره گیرند.
 
وی، تحصیل، تهذیب و تبلیغ را سه وظیفه و رسالت مهم طلاب حوزه دانست و افزود: نتیجه همه این تلاش‌ها در حوزه تبلیغ دین و معارف اهل بیت (ع) در جامعه اسلامی است.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که تبلیغ در جامعه رکن اصلی فعالیت‌های حوزویان است، خاطرنشان کرد: طلاب سال‌ها به فراگیری علم دین اشتغال دارند تا پس از فار التحصیلی آموخته‌های دینی خود را به جامعه انتقال دهند.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تبلیغ معارف دینی در جامعه از سایر نیازمند افراد متخصص است، تصریح کرد: متأسفانه برخی مواقع شاهد ورود افراد غیر متخصص در حوزه تبلیغ دین هستیم که این مسأله بسیار حائز اهمیت و نیازمند پیگیری است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هیچ قشری همانند روحانیت نسبت به دین و معارف الهی دغدغه ندارد، خاطرنشان کر: روحانیت در طول تاریخ همواره مدافع حقیقی ارزش‌های الهی و معنوی در جامعه اسلامی بوده است.
 
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی بستر‌های لازم به منظور تحصیل طلاب در سطوح عالی فراهم شده است، گفت: همه تلاش ما تربیت و پرورش طلابی مستعد، مهذب و فاضل جهت رشد و تعالی جامعه اسلامی است.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود برگزاری چنین دوره‌هایی جهت شناخت بیشتر طلاب نسبت به فضای حوزه‌های علمیه را ضروری دانست و افزود: اگر ورود یک طلبه به حوزه همراه با شناخت و آگاهی باشد به طور حتم با موفقیت در مسیر راه همراه خواهد بود.
 
حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش‌های شبانه روزی دشمنان علیه ارزش‌های دینی جامعه اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان ملت ایران علاوه بر فشار‌های اقتصادی، در عرصه فرهنگی نیز به دنبال نفوذ در جامعه اسلامی هستند که تقویت برنامه‌های دینی و فرهنگی یکی از راه‌های مقابله با این توطئه دشمن است./950/د102/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات