۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۶۱۸۲۱۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

آمادگی نیروهای مسلح خواب را از چشم دشمنان ما ربوده است

آمادگی نیروهای مسلح خواب را از چشم دشمنان ما ربوده است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: آمادگی دفاعی و تهاجمی نیروهای مسلح ما سبب شده دشمنان حتی خیال تهاجم به ایران اسلامی را به مخیله خود راه ندهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار فرماندهان و مسؤول عقیدتی سیاسی پدافند هوایی شهرآباد، با تجلیل از اقدام ارزنده سرنگونی پهپاد آمریکایی، اظهار کرد: این اقدام اقتدار ملی ما را نشان داد؛ به‌گونه‌ای که بعد از آن دیگر شاخ و شانه کشیدن‌های آمریکا کاهش یافت.

وی افزود: در چهار دهه اخیر نیروهای مسلح ما دوشادوش یکدیگر در برابر دشمنان انقلاب و نظام اسلامی ایستاده‌اند و به دلیل آمادگی دفاعی که دارند دشمن دیگر حتی خیال تهاجم به ایران اسلامی را هم به مخیله خود راه نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های پدافند هوایی، خطاب به نیروهای این پدافند، اضافه کرد: کار و فعالیت شما حساس است؛ اما در زمره سربازان گمنام هستید و فعالیت‌های شما در مرآ و منظر مردم چندان بازتاب نمی‌یابد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: این‌گونه اقدامات نزد خداوند و اهل بیت ارزشمند است، در قرآن هم می‌خوانیم عده‌ای کار می‌کنند ولی شناخته نمی‌شوند در حالی که نزد خداوند مأجور هستند.

وی با بیان اینکه کار پدافند هوایی درواقع مرزبانی از فضای هوایی کشور است، خاطرنشان کرد: اسلام برای کسانی که مرزبانی می‌کنند ارزش ویژه‌ای قائل شده و امام سجاد (ع) هم در صحیفه سجادیه به‌صورت ویژه به آن‌ها پرداخته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: خداوند در آیه 200 سوره آل عمران می‌فرماید: «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکمْ تُفْلِحُونَ» و تأکید می‌کند ای اهل ایمان، در کار دین صبور باشید و یکدیگر را به صبر و مقاومت سفارش کنید و مهیّا و مراقب کار دشمن بوده و خداترس باشید، باشد که فیروز و رستگار شوید.

وی اضافه کرد: مرابط در فرهنگ دینی ما بار معنایی شایسته‌ای داشته و در ردیف عبادت‌کنندگان در راه خداوند است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: پیامبر اکرم (ص) هم می‌فرماید: «کلُّ عَینٍ بَاکیةٌ یوْمَ اَلْقِیامَةِ إِلاَّ ثَلاَثَ أَعْینٍ عَینٌ بَکتْ مِنْ خَشْیةِ اَللَّهِ وَ عَینٌ غُضَّتْ عَنْ مَحَارِمِ اَللَّهِ وَ عَینٌ بَاتَتْ سَاهِرَةً فِی سَبِیلِ اَللَّهِ»؛ یعنی هر چشمی روز قیامت گریان است به جز سه چشم؛ چشمی که از ترس خدا گریسته و چشمی که از محرمات الهی دیده پوشی کرده و چشمی که در راه خدا شب‌زنده‌دار بوده است.

وی خطاب به نیروهای پدافند هوایی، اظهار کرد: مصداق چشم سوم در این حدیث شما هستید که شبانه‌روزی کار و تلاش می‌کنید تا کشور در امن و امان بوده و مرزهای هوایی و زمینی ما ایمن باشد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات