۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۶۱۸۴۱۳
امیر صباحی فرد:

قدرت بازدارنده ایران جرأت هرگونه تعرض را از دشمن سلب کرده است

قدرت بازدارنده ایران جرأت هرگونه تعرض را از دشمن سلب کرده است
فرمانده پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه به دنبال نزاع نیستیم اما مرزها و امنیت منطقه خط قرمزمان است، گفت: قدرت بازدارنده ایران جرأت هرگونه تعرض را از دشمن سلب کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده پدافند هوایی ارتش در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به سالروز تشکیل پدافند هوایی ارتش به ارائه گزارشی  از فعالیت های این پدافند پرداخت و گفت: پدافند هوایی در 40 سال گذشته ضمن نقش آفرینی در هشت سال دفاع مقدس و مواجهه با انواع کمبودها و تحریم ها به پیشرفت های بسیاری نائل آمده و در حال تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ در منطقه است.

وی ضمن گرامیداشت هفته دولت ادامه داد: شهیدان رجایی و باهنر مقامات دنیوی را به ابزاری برای خدمت به ملت تبدیل کردند.

امیر صباحی فرد به پیشرفت های روز افزون پدافند هوایی اشاره کرد و اظهار داشت: پدافند هوایی در گام دوم انقلاب و در سایه هدایت های داهیانه رهبر معظم انقلاب به پیشرفت های بیشتری دست خواهد یافت.

فرمانده پدافند هوایی ارتش با اشاره به سیاست های ظالمانه غربی ها علیه ملت ایران و منطقه خاطرنشان کرد: امروز دشمن جنگ را در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با شدت بیشتری پیگیری کرده و مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرده است و ما باید بدانیم که هزینه تسلیم در برابر دشمن بسیار بیشتر از هزینه مقاومت در برابر آن است.

وی با بیان اینکه امروز قدرت بازدارنده جمهوری اسلامی جرأت هرگونه اقدام نظامی را از دشمن سلب کرده است، گفت: ما با هرگونه تجاوزی به شدت برخورد می کنیم و با توجه به اشراف اطلاعاتی که در مرزهای کشور داریم، متجاوزان به مرزهای کشور را پشیمان خواهیم ساخت.

امیر صباحی فرد تأکید کرد: اینکه امروز دشمن جرأت نزدیک شدن به مرزهای کشور را ندارد و نیروهای خود را در هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای جنوبی کشور مستقر کرده است، نشان می دهد که دشمن جرأت تجاوز به حریم مرزهای شرف و عزت کشورمان را ندارد؛ این موضوع نشان دهنده قدرت و صلابت نیروهای مسلح کشور است که توسط فرمانده معظم کل قوا هدایت و راهبری می شود.

وی با بیان اینکه اگر دشمن باور داشت که صنعت دفاعی ایران ضعیف است، بدون شک به کشور حمله می کرد، تأکید کرد: امروز دشمن می داند قدرت ما قابل آزمودن نبوده و اولین اشتباه آنها به آخرین اشتباه آنها تبدیل خواهد شد؛ ما اهل نزاع و جنگ نیستیم، اما متجاوزان را پشیمان خواهیم کرد.

فرمانده پدافند هوایی ارتش با اشاره به سامانه تمام بومی باور 373 مطرح کرد: به همت جوانان این مرز و بوم سامانه موشک برد بلند باور 373 را رونمایی کردیم؛ این سامانه بومی با شرایط محیطی کشور سازگار بوده و در کمترین زمان عملیاتی می شود؛ این سامانه به متخصصان کشور این اجازه را می دهد که برای تولید پیشرفته و متناسب با تهدیدها اقدامات بعدی را داشته باشند.

وی بیان کرد: سامانه برد متوسط 15 خرداد، سامانه راداری فلق با برد بیش از 400 کیلومتر، طراحی، ساخت و تولید انبوه سامانه های فرماندهی کنترل استقراری پیشرفته، ساخت بومی انواع تجهیزات و سامانه های ارتباطی ایمن و پایدار، توسعه شبکه ارتباطی حمل و قابلیت های دفاع سایبری از فعالیت های ارزشمندی است که در حوزه صنعت دفاعی انجام داده ایم.

امیر صباحی فرد پیشرفت های پدافند هوایی ارتش را در عرصه صنعت پهپاد مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: پیشرفت های ما در حوزه پهپاد پدافند هوایی خارج از انتظار بوده و امروز پدافند هوایی در حال تبدیل شدن به قطب قدرت پهپادی کشور است.

فرمانده پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه جمهوری اسلامی همانطور که هشدار می دهد، عمل می کند، افزود: صلابت و قاطعیت جمهوری اسلامی در برخورد با متجاوزان، هر متجاوزی را پشیمان می کند؛ ما به دنبال نزاع نیستیم، اما مرزها و امنیت منطقه خط قرمزمان است.

وی با اشاره به اینکه قدرت جمهوری اسلامی روز به روز در حال افزایش بوده و هیمنه آمریکا در منطقه و جهان رو به افول است، گفت: امنیت خلیج فارس و غرب آسیا با مشارکت کشورهای منطقه قابل تأمین است و حضور کشورهای فرامنطقه ای و ائتلاف های ظاهری و رژیم صهیونیستی چالش زا بوده و جز ناپایداری امنیت و بحران آفرینی هیچ نتیجه ای ندارد.

امیر صباحی فرد تصریح کرد: به کشورهای حوزه خلیج فارس توصیه می کنیم در سیاست های منطقه ای و امنیتی خود تجدید نظر کرده، از ایجاد ائتلاف های نامبارک با دشمنان پرهیز کنند و به دنبال ائتلاف های منطقه ای باشند.

وی در پایان یادآور شد: نیروهای مسلح و فرزندان ملت غیور ایران در پدافند هوایی ارتش با پشتیبانی های ملت و هدایت های داهیانه فرمانده معظم کل قوا به پیشرفت و خودکفایی در عرصه های دفاعی و تأمین امنیت پایدار متعهد است و مثل همیشه دشمنان را مأیوس می کند./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
حسین ثالث موید
ارسال نظرات