۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۶۱۸۹۲۵
آیت الله حسینی بوشهری:

کشتی انگلیسی و پهپاد آمریکایی در نبرد اراده‌ها توقیف و سرنگون شدند + فیلم

کشتی انگلیسی و پهپاد آمریکایی در نبرد اراده‌ها توقیف و سرنگون شدند + فیلم
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: آنچه در سرنگونی پهپاد آمریکایی و توقیف کشتی انگلیسی تعیین کننده بود اراده بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله حسینی بوشهری دوشنبه شب در مراسم سوگواری هیات حضرت علی اصغر (ع) که در مسجد صادقیه کاشان برگزار شد، گفت: امروز آن‌هایی که جنگ ناخواسته‌ای بر امت اسلامی تحمیل می‌کنند همان نفش یزیدیان زمان امام حسین (ع) را بر عهده دارند.

وی افزود: حادثه عاشورا نباید محدود به یک زمان خاص و یک محدوده خاص شود بلکه باید از عاشورا الهام گرفت و درس‌ها و پیام‌های متعدد مکتب عاشورا را در سراسر زندگی خود پیاده کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه برخی تنها ادعای دینداری دارند، اما در عمل دین ندارند، اظهار داشت: دینداری آثار و لوازمی دارد که باید در زندگی بروز و ظهور داشته باشد.

وی افزود: این درس امام حسین به بشریت است که هرکجا پای دین و ارزش‌ها در میان است باید از عزیزترین افراد خانواده گذشت تا دین بماند، از این رو اگر امام حسین (ع) در مدینه می‌ماند و سکوت می‌کرد، تکریم هم می‌شد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه امروز زندگی را باید برای حفظ دین فدا کرد نه اینکه دین را برای زندگی کردن هزینه کرد، دینداری و حفظ دین را نیازمند پرداخت هزینه دانست و اظهار داشت: پرداختن هزینه برای دینداری و حفظ دین نخستین پیام و درس قیام عاشورا است.

آیت الله حسینی بوشهری قیام عاشورا را دارای پیام‌های زیادی دانست و افزود: دینداری هزینه می‌خواهد و دارای آثار و نشانه است و پیام قیام عاشورا این بود که برای حفظ دین اگر لازم باشد باید از جان گذشت.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: در یک مبارزه الهی و حرکت جهادی و کار انقلابی، ساز و برگ نظامی و تعداد نفرات لشکر سرنوشت جنگ را مشخص نمی‌کند بلکه این اراده‌ها است که سرنوشت یک مبارزه الهی را با الهام از قیام امام حسین (ع) مشخص می‌کند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به این فرمایش رهبری که امروز جنگ ساز و برگ نظامی نیست و جنگ اراده‌ها است، افزود: مهم نیست چه کشوری چه تسلیحات نظامی دارد بلکه مهم این است چه اراده‌ای برای مبارزه با دشمن وجود دارد.

وی افزود: انهدام پهپاد آمریکایی و توقیف کشتی انگلستان درخلیج فارس توسط نیروی‌های بسیجی و سپاهی در حالی با حداقل امکانات نظامی انجام شد که ناو انگلیس با همه امکانات و قدرت نظامی اش در خیلج فارس حضور داشت.

به گفته وی آنچه در سرنگونی پهپاد آمریکایی و توقیف کشتی انگلیسی تعیین کننده بود اراده بود و ساز و برگ نظامی هیچ کاربردی نداشت.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: اگر نام امام حسین (ع) برتارک تاریخ می‌درخشد و زیبا جلوه کرده است و نه تنها ایران بلکه دنیا به عشق امام حسین زنده است به خاطر داشتن ساز و برگ بیشتر نیست بلکه برای اراده امام حسین (ع) است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه از سید حسن نصرالله به عنوان افتخار شیعه و مقاومت اسلامی نام برد و اظهار داشت: اخطار سید حسن نصرالله به اسرائیل برای حمله تلافی جویانه حزب الله لرزه بر اندام صهیونیست‌ها انداخت به طوریکه آمریکا درخواست کرده است حزب الله از حمله تلافی جویانه خوداری کند تا تحریم نشود.

امام جمعه قم گفت: سید حسن نصرالله اعلام کرده است آمریکا اگر حزب الله را تحریم کند و نکند حمله تلافی جویانه حزب الله لبنان انجام خواهد شد تا پهپاد‌های اسرائیلی جرأت نکنند برفراز لبنان پرواز کنند./۱۳۰۷/پ210/ب1
تعداد بازدید : 9

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات