۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۶۱۸۹۳۵
تولیت مدرسه علمیه فیلسوف الدوله مطرح کرد؛

جستجوی الگوهای تربیتی و اخلاقی در قیام امام حسین و فرهنگ عاشورا

جستجوی الگوهای تربیتی و اخلاقی در قیام امام حسین و فرهنگ عاشورا
حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه نجومی بگیران نمی توانند انسانهای شاکری باشند، گفت: نجومی بگیران هرگز نمی توانند سیر شوند چون دلی فقیر دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدمیرهاشم حسینی تولیت مدرسه علمیه فیلسوف الدوله، شب گذشته در جمع عزاداران حسینی مسجد جامع امام جعفر صادق(ع) گفت: طبق آیات الهی روز قیامت برقرار می شود و پرده ها کنار می رود و ابلیسیان همه در دوزخ جمع می شوند.

وی افزود: برعکس بهشت که سراسر سلام و سلامتی است در دوزخ دوزخیان مدام در حال ستیز و نزاع به سر می برند؛ بهشت و دوزخ باطن عالم دنیا است، کسانی که فریب دنیا را می خورند در دوزخ فریاد می زنند که ما در گمراهی بودیم و علت این گمراهی را فریب از دیگران بیان می کنند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه انتخاب همنشین و دوست در عاقبت بخیری انسان بسیار مهم است، ابراز کرد: همنشین و دوست می تواند انسان را دوزخی و یا بهشتی کند.

تولیت مدرسه علمیه فیلسوف الدوله با اشاره به اینکه الگوهای تربیتی و اخلاقی را می توان در قیام امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا جستجو کرد، اظهار داشت: اگر کسی می خواهد در مسیر جریان حسینی به سعادت و کمال برسد باید الگوی مناسب و صحیح برای خود داشته باشد.

وی با بیان اینکه مجالست و همنشینی مسیر انسان را تغییر می دهد، گفت: کسی که توفیق توبه پیدا می کند همنشین خود را تغییر می دهد تا دیگر در مسیر اشتباه و گناه گام بر ندارد؛ گاهی اوقات مجالست با یک قوم، گروه و یا حزبی انسان را تا قهقرای ظلمت فرو می برد و برعکس گاهی نیز موجب سعادت و عاقبت بخیری انسان می شود.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه انسان باید با افراد حکیم و عاقل مجالست داشته باشد، ابراز کرد: مجالست با انسان حکیم عقل انسان را به اوج می رساند و او را از گمراهی و خطا نجات می دهد.

تولیت مدرسه علمیه فیلسوف الدوله عاقبت مجالست با عالم ربانی را سعادت و عاقبت بخیری بیان کرد و گفت: انسان اگر با عالم ربانی همراه باشد علمش افزایش و سعادت نیوی و اخروی او تضمین می شود؛ مجالست ظهیر با حبیب بن مظاهر سبب نجات و عاقبت بخیری ایشان شد.

وی ادامه داد: همین مجالست و همنشینی ها بود که در کربلا برخی را حسینی و بعضی دیگر را یزیدی کرد؛ همنشینی با یزیدیان عمر سعد را جهنمی کرد. طبق صریح روایات؛ همنشینی با فقرا سبب می شود انسان شاکر شود، نجومی بگیران هرگز سیر نمی شوند چون دلی فقیر دارند.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: انسان اگر با گناهکاران مجالست داشته باشد نشاط عبادت از او سلب می شود و نمی تواند با اهل بیت(ع) همراه شود./813/پ202/ب1

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات