۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۶۱۸۹۶۶

«قهرمانانه بود» واکنش‌های گسترده به سیلی اول نصرالله

«قهرمانانه بود» واکنش‌های گسترده به سیلی اول نصرالله
وا کنش قاطع جنبش حزب الله لبنان به حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی، که هلاکت فرمانده نظامیان اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی.

به گزارش خبرگزاري رسا، اقدام رزمندگان مقاومت به انهدام یک خودروی نظامی رژِیم صهیونیستی و به هلاکت رساندن فرمانده نیروهای اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی، که عصر یکشنبه اتفاق افتاد، با استقبال و شادمانی مردم، چهره‌ها ، گروه‌های سیاسی و جنبش‌های فعال در منطقه غرب آسیا مواجه شد و به همان اندازه نیز رژِیم صهیونیستی و حامیانش را مضطرب و سر افکنده کرد. حزب الله این اتفاق را سیلی نخست دانست و مسئولان این جنبش اعلام کرده‌اند که حمله به فلسطین اشغالی، به خاطر حمله پهپادی رژیم صهیونیستی ، همچنان محفوظ است و در مکان و زمان مناسب صورت خواهد گرفت.

اما، رژِیم صهیونیستی که از طرف حتی محافل سیاسی و رسانه‌ای خودش، شکست خورده اعلام می‌شود، سعی می‌کند واقعیت را قلب کند. تل آویو حتی مدعی شده که در حمله عصر یکشنبه حزب الله، به هیچ یک از نظامیان اسرائیلی آسیبی نرسیده است! اما، در واکنش به این ترفند صهیونیست‌ها، شبکه المیادین اعلام کرد که فیلم انتقال مجروحان صهیونیست توسط هلی کوپترهای ارتش صهیونیستی را در اختیار دارد.

به اعتقاد کارشناسان، رهبران حزب الله چون پیشاپیش این مخفی کاری تل آویو را پیش‌بینی می‌کرده اند، گفته‌اند که این پاسخ اصلی نیست، و واکنش به تجاوز پهپادی اسرائیل، در موقع مناسب صورت خواهد گرفت.

رژِیم صهیونیستی در نبرد با حماس که اردیبهشت گذشته رخ داده، هم مدعی شده بود که حملات موشکی حماس، فقط تعدادی زخمی بر جای گذاشت، این در حالی بود که رزمندگان جنبش حماس 700 موشک به فلسطین اشغالی پرتاب کرده بودند!

استقبال رهبر انصارالله
«سید عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن، دیروز طی سخنانی از اقدام تلافی‌جویانه حزب‌الله لبنان تمجید کرد و پاسخ مقاومت لبنان به تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی را تبریک گفت.

رهبر انصارالله یمن اعلام کرد: «حزب‌الله آبروی امت اسلامی در مقابله با دشمن اسرائیلی را حفظ کرده است. نیروهای مقاومت در تاریخ جهادی خود، معادله‌ای را ایجاد کرده‌اند که عزت و کرامت انسانی را به ارمغان آورده است.

الحوثی با بیان اینکه «حزب‌الله در نوک پیکان مقابله با تهدیدات اسرائیلی قرار دارد»، افزود:‌ «مقاومت لبنان همچون حصار فولادی است که از امت اسلامی دفاع می‌کند». «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن، ضمن تمجید از اقدام حزب الله در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «پاسخ حزب‌الله به رژیم صهیونیستی، قهرمانانه بود». عبدالسلام یکشنبه‌شب در صفحه توئیتر خود نوشت: «این پاسخ حزب الله، اعتبار مقاومت اسلامی را در طول تاریخ خود تقویت می‌کند». به گزارش خبرگزاری فارس، سخنگوی جنبش انصارالله تاکید کرد که پاسخ حزب‌الله به رژیم صهیونیستی سیلی به صورت کسانی بود که به امت خیانت کرده و بیشتر از خود صهیونیست‌ها، صهیونیست شده‌اند.

استقبال و شادمانی در لبنان و فلسطین
عملیات حزب الله، مردم لبنان و فلسطین را بیش سایر کشورها خوشحال کرد؛ در جنوب لبنان، شهروندان در «بنت جبیل» به خیابان‌ها آمدند و شادمانی کردند. این پاسخ تلافی‌جویانه ، مورد استقبال گسترده شخصیت‌ها و جریان‌های سیاسی لبنان هم قرار گرفت.«فیصل کرامی» نماینده پارلمان لبنان و رئیس‌حزب «تیار الکرامه»، ضمن تقدیر از اقدام حزب‌الله اظهار داشت: «آن زمان که به لبنان بدون پاسخ حمله می‌شد، گذشته است.» بسیاری از چهره‌ها و گروه‌های سیاسی لبنان هم واکنش مشابهی از خود نشان دادند و از اقدام حزب الله استقبال کردند.

فلسطینی‌ها هم از پاسخ شجاعانه حزب‌الله استقبال کردند؛ به گزارش ایسنا، «ابو مجاهد» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در این رابطه، اظهار داشت: علی‌رغم تمامی اقدامات احتیاطی رژیم صهیونیستی، حزب الله پاسخ کوبنده‌ای به این رژیم داد. همچنین گروه موسوم به «کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین» با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد، پاسخ حزب‌الله یک تغییر کیفی مهم در قواعد درگیری با دشمن به شمار می‌رود و پیام واضحی درباره توانایی مقاومت در پاسخ به هرگونه فریب کاری صهیونیستی است.

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» نیز گفت: حزب الله همان مقاومتی است که ملت فلسطین به آن دلخوش است. جنبش جهاد اسلامی هم ضمن تبریک به حزب الله، تأکید کرد که این پاسخ قاطع، بهترین و قدرتمندترین گزینه برای بازداشتن دشمن از ادامه جنایاتش است.دیگر گروه‌های فلسطین هم اقدام حزب‌الله لبنان را ستودند.

همچنین بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: به مقاومت لبنان و حزب‌الله درود می‌فرستم که «بازدارندگی متقابل» را (به رژیم صهیونیستی) تحمیل کرده و از حالت سکونی که برخی از سال ۲۰۰۶ دنبال آن هستند، خارج شده است. آنچه دیروز اتفاق افتاد پیامدهای راهبردی در مرحله آینده خواهد داشت.

واکنش آمریکا دولت آمریکا که همواره حامی سرسخت تجاوزات رژیم صهیونیستی در منطقه است ، بار دیگر از عملیات پهپادی اخیر این رژیم در خاک لبنان، حمایت کرده و این اقدام را حق اسرائیل دانست. یک مقام وزارت خارجه آمریکا، علاوه بر موضع‌گیری بالا، به تجاوزات رژیم صهیونیستی اشاره نکرد و تنها حزب‌الله را مقصر دانست و اقدام دفاعی این جنبش را خصمانه توصیف کرد.

آینده سیاسی نتانیاهو درهاله‌ای ازابهام
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که روی بحران‌آفرینی و حملات پهپادی به لبنان، حساب‌های ویژه‌ای باز کرده بود و می‌خواست از این ماجرا به عنوان امتیازی در انتخابات آتی استفاده کند، اکنون با شرایطی کاملا بر عکس مواجه شده و به همین خاطر، آینده سیاسی او در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. شبکه خبری «العالم» گزارش داد، پاسخ حزب‌الله لبنان به تجاوز رژیم صهیونیستی، دو گزینه تلخ را در مقابل «بنیامین نتانیاهو» قرار‌داده است؛ او یا باید گزینه نظامی را انتخاب کند و پیامد‌های آن را به جان بخرد و یا با خفت و سر افکندگی، در برابر این اقدام مقاومت سکوت کند.

هر دو انتخاب فوق، پیامد‌های سنگینی برای نتانیاهو در پی خواهد داشت و ممکن است به شکست او در انتخابات پارلمانی آینده منجر شود. این انتخابات حدود دو هفته دیگر قرار است برگزار شود. العالم افزود: واکنش نخست وزیر رژِیم صهیونیستی به عملیات حزب الله، سردرگمی وی را به خوبی نشان می‌دهد؛ او گفته بود که اقدامات لازم را متناسب با اوضاع اتخاذ خواهد کرد. نتانیاهو این مطلب را پس از نشست با فرماندهان ارتش و مسئولان سازمان اطلاعاتی اعلام کرده بود.علاوه بر آن، نتانیاهو نظامیان را از گفتن واقعیت‌های ماجرا به رسانه‌ها، منع کرده است./1360//101/خ

منبع: کیهان
ارسال نظرات