۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۶۱۸۹۸۲
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت پرهیز مبلغان از بیان مطالب غیر مستند در منبرهای ماه محرم

ضرورت پرهیز مبلغان از بیان مطالب غیر مستند در منبرهای ماه محرم
حجت الاسلام صادقی گفت: مطالبی که در منبر‌های تبلیغی بیان می‌شود باید به آیات و روایات ارجاع داده شود.
حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، این ماه را فرصت بسیار مناسبی در جهت تبلیغ معارف عاشورایی در جامعه دانست.
 
وی با اشاره به این که در ماه محرم دل‌های مؤمنین برای فراگیری معارف اهل بیت (ع) کاملاً فراهم است، افزود: مبلغان دینی باید از ظرفیت منابر و خطابه‌های حسینی در جهت تقویت معرفت حسینی در جامعه بهره گیرند.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که مبلغان دینی از منبر‌های طولانی باید پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: منبر‌های تبلیغی باید خلاصه و مفید باشد تا موجب جذب مخاطب شود.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که منبر‌های طولانی و سنگین موجب کاهش مخاطب خواهد شد، بیان داشت: باید با شناخت مناسب مخاطب، مطالبی بیان شود تا موجب تسخیر قلوب مخاطبان شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان همچنین بر ضرورت محتوا بخشیدن به منبر‌های تبلیغی در ماه محرم تأکید کرد و گفت: مطالبی که در منبر‌های تبلیغی بیان می‌شود باید به آیات و روایات ارجاع داده شود.
 
حجت الاسلام صادقی همچنین با تأکید براین که مبلغان از بیان مطالب غیر مستند در منابر و خطابه‌های خود باید پرهیز کنند، بیان داشت: بیان مطالبی که هیچ گونه استناد تاریخی و علمی در آن خصوص وجود ندارد موجب وهن جامعه خواهد شد.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان دینی در نخستین گام در تبلیغ باید مخاطب شناس باشند، خاطرنشان کرد: تا با مخاطب خود به خوبی آشنا نشویم نمی‌توانیم در او اثرگذار باشیم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که منبر‌های مبلغان دینی باید برای مخاطب قابل فهم باشد، بیان داشت: بیان مطالب ثقیل برای مخاطب عمومی اثر مثبتی را با خود به همراه نخواهد داشت.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که منبر خوب منبری است که عوام بفهمند و خواص بپسندند، خاطرنشان کرد: باید مطالب و عبارت‌هایی که در تبلیغ و بیان معارف دینی بیان می‌شود با زبان مخاطب باشد./950/
علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات