۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۶۱۹۰۴۴
استاد حوزه علمیه:

منابر نباید بلندگوی کاندیداهای فرصت طلب و عوام فریب انتخاباتی باشد

منابر نباید بلندگوی کاندیداهای فرصت طلب و عوام فریب انتخاباتی باشد
حجت الاسلام مظفری میانجی با تاکید بر اینکه منابر نباید بلندگوی کاندیداهای فرصت طلب و عوام فریب انتخاباتی باشد، گفت: مبلغان در ماه محرم مبین و مبلغ فرهنگ عاشورا باشند.

حجت الاسلام سهراب مظفری میانجی نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره ویژگی های یک منبر خوب، گفت: منبر از قداستی بس عظیم برخوردار است.

وی افزود: رسول گرامی اسلام در وصیتی به ابن مسعود می فرمایند: روز قیامت، هر گوینده‌ای را با منبرش می آورند و خطاب می کنند چرا این کلام را بیان کردی؟؛ براساس این حدیث مبلغان باید نسبت به سخنانی که می گویند هوشیار باشند و از منابع معتبر برای محتوای سخنرانی استفاده کنند.

حجت الاسلام مظفری میانجی با تاکید بر اینکه مبلغان باید بلند گوی معارف الهی و روایات اهل بیت(ع) باشند، ابراز کرد: دو ماه محرم و صفر بهترین فرصت برای تبیین و تشریح اهداف قیام عاشورا است.

استاد حوزه علمیه به حضور برخی از کاندیداها در مجالس حسینی اشاره کرد و گفت: امروز با یک پدیده جالبی در هیئات مذهبی روبرو هستیم برای مثال کسانی که می خواهند در انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندید شوند مرتب برای شرکت در هیئات حسینی حاضر می شوند تا از این فرصت و مجالس استفاده ابزاری ببرند در حالی که در گذشته اصلا در این مجالس حاضر نمی شدند.

وی با تاکید بر اینکه مبلغان نباید بلندگوی چنین افرادی که برای عوام فریبی در جلسات حسینی حاضر می شوند، باشند، گفت: منابر نباید بلندگوی کاندیدهای فرصت طلب و عوام فریب باشد.

حجت الاسلام مظفری میانجی با اشاره به عظمت نهضت حسینی، اظهار داشت: آنتوان بارا، نویسنده مسیحی کتاب، حسین در اندیشه مسیحیت می گوید: اگر حسین(ع) از ما بود در تمام زمین برای او منبر و پرچم بر می افراشتیم و مردم را با نام حسین به مسیحیت فرا می خواندیم.

استاد حوزه علمیه نهضت عظیم حضرت سیدالشهدا(ع) را نهضتی پویا و زنده بیان کرد و گفت: اگر همه جهان از تمام ابعاد و اهداف عاشورا الگو بگیرند و مبلغان نیز بتوانند ناشر آن اهداف در جامعه باشند شاهد نابودی سیاست های استبکاری و استثماری خواهیم بود.

وی ادامه داد: زیرا نهضت حسینی تجلی حکمت، خرد ورزی، ظلم ستیزی، ظالم گریزی، حق گرایی، باطل گریزی، هم نوع دوستی و مسؤولیت پذیری آن هم در حد اعلا است و هر انسان آزاده ای با هر نوع دین و اعتقادی با کمی تحقیق می تواند به آن دست یابد و ترس دشمنان نیز از همین است.

حجت الاسلام مظفری میانجی با اشاره به اینکه امروز دشمنان با هر ترفند و حربه ای می خواهند مردم نهضت سرخ و پیام عاشورا را فراموش کنند، گفت: نهضت حسینی راز بقای اسلام است از این رو تبیین و تبلیغ اهداف عاشورا مهمترین وظیفه مبلغان به شمار می رود./813/ت302/ب1

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات