۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۶۱۹۲۰۸
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی:

نفوذی ها سنخیتی با انقلاب ندارند

نفوذی ها سنخیتی با انقلاب ندارند
آیت الله صدیقی با بیان اینکه نفوذی ها سنخیتی با انقلاب ندارند، گفت: مخالفت با ولایت فقیه اقدامی منافقانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، امروز در آستان مقدس امامزادگان جعفر(ع) و حمیده خاتون(س) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند، پیامبران را برای هدایت و سعادت بشر مبعوث کرد.

وی با اشاره به اینکه در میان انبیای الهی پنج نفر دارای شریعت و صاحب کتاب هستند، ادامه داد: دین انبیای دارای شریعت جهان شمول بوده و تمامی انسان ها موظف بودند از آنان تبعیت کنند.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه اسلام دین ابدی است، ابراز کرد: بعد از اینکه پیامبراکرم(ص) به رسالت مبعوث شدند و دین اسلام را برای نجات بشر به ارمغان آوردند مابقی ادیان منسوخ شد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بیان داشت: انبیای الهی در طول عمر رسالتشان با انسان های لجوج و معاند بسیاری مواجه بودند حتی برخی از آنان مورد آزار و اذیت اطرافیان خودشان قرار می گرفتند به حدی که می توان گفت بنی اسرائیل برای حضرت موسی(ع) قومی کم خدمت و پر هزینه به شمار می رفت.

وی با تاکید بر اینکه خداوند عترت را به عنوان عدل و حقیقت قرآن کریم قرار داد و فرمود این دو هرگز قابل انفکاک از هم نیستند، گفت: تقارن کتاب الله با عترت نشان داد که هر یک از امامان معصوم خود کتاب ناطق هستند و وجودشان وحی الهی محسوب می شود.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه امامان معصوم تبیین کننده، پاسدار و مجریان وحی الهی هستند، ابراز کرد: همانگونه که قرآن ابدی است امامت نیز ابدی خواهد بود؛ انقطاع جریان امامت مساوی با انحراف دین اسلام، از این رو خداوند هرگز جهان را خالی از خلیفه نمی گذارد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه خداوند حفاظت از قرآن کریم را ضمانت کرده است، اظهار داشت: همه اسرار الهی و حقایق عالم هستی در قرآن کریم قرار گرفته و محرم و صادر کننده این حقایق تنها امامان معصوم هستند.

وی با بیان اینکه قرآن کریم جاذبه و دافعه را با هم دارد، گفت: قرآن علاوه بر جذب دوستان به دفع دشمنان می پردازد؛ قرآن کریم دلهای خدا جوی را جذب کرده و هدایت می کند اما کافران و مشرکان از این هدایت محروم هستند.

آیت الله صدیقی در پایان با تاکید بر اینکه نفوذی ها و منافقان سنخیتی با انقلاب ندارند، خاطرنشان کرد: بعد از رحلت امام خمینی(ره) آن دسته از مسؤولانی که با ولایت فقیه ساز ناسازگاری زدند خودشان چنین مطرح می کردند که ما در دوران امام نیز اعتقادی به ولایت نداشتیم؛ این سخن نشان می دهد که آنان از همان ابتدا مخالف انقلاب بودند و تنها منفعت خودشان را از این انقلاب جستجو می کردند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات