۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۶۱۹۲۶۵
آیت الله حسینی بوشهری:

پراکندگی سم مهلک جامعه اسلامی است | رهبری یک تنه دربرابر دشمن ایستاده اند

پراکندگی سم مهلک جامعه اسلامی است | رهبری یک تنه دربرابر دشمن ایستاده اند
امام جمعه قم پراکندگی در جامعه اسلامی را سم مهلک جامعه دانست و گفت: جامعه‌ای که حرف و شعار مستقلی نداشته باشد به پیروزی نخواهد رسید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری چهار شنبه شب در مراسم سوگواری هیات حضرت علی اصغر (ع) که در مسجد صادقیه کاشان برگزار شد، گفت: نخستین رمز و راز موفقیت امت اسلامی در روز‌های نخست بعثت پیامبر هدایت ها، راهنمایی‌ها و نقشه راهی بود که برای پیشبرد اهداف تعیین می‌کرد.

وی از وحدت به عنوان دومین عامل پیروزی امت اسلامی نام برد و افزود: امت و جامعه پراکنده و از هم گسسته و جامعه‌ای که هر کس حرف و شعار و موضع گیری مستقلی داشته باشد به پیروزی نخواهد رسید.

آیت الله حسینی بوشهری پراکندگی در جامعه اسلامی را سم مهلک جامعه دانست و ادامه داد: درگذشته هم امام خمینی (ره) بر مسأله وحدت تأکید داشت و هم امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ایجاد وحدت در جامعه تأکید دارد.

امام جمعه قم از استقامت و مقاومت و صبر و پایداری به عنوان سومین رمز و راز پیروزی امت اسلامی در همه صحنه‌ها نام برد و گفت: خداوند به دلیل صبر و مقاومت و پایداری امت اسلامی پیروزی را به آن‌ها هدیه کرد.


وی افزود: امتی که از خودش مقاومت داشته باشد ملائکه بر آن‌ها نازل خواهد شد و آن‌ها را یاری خواهد کرد و امتی که مقاوم باشد ترس و هراسی از دشمن نخواهد داشت.

آیت الله حسینی بوشهری یکی از راه‌های پیروزی را صبر و مقاومت دانست و عنوان کرد: اگر مقاومت ۸ سال دفاع مقدس نبود و اگر جبهه مقاومت در سوریه و یمن از خود پایداری نشان نمی‌داد دشمن امروز سوریه و یمن را تصرف کرده بود، اما این مقاومت جبهه مقاومت بود که سبب شد دشمن هرچه هزینه کرد نتیجه نگرفت و شکست را پذیرفت.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: امروز انصارالله یمن به مرحله‌ای از پیشرفت و اقتدار رسیده است که به برخی از کشور‌های عربی رسما اعلام کرده است با پهپاد‌های خود پایگاه‌های نظامی آن‌ها را هدف حمله پهپادی خود قرار خواهد داد.

به گفته وی هیچکس تصور نمی‌کرد انصارالله یمن بتواند به سرعت به تکنولوژی پهپادی برسد و از خودش دفاع کند و در مقابل دشمن بایستد و مقاومت کند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه انصارالله یمن، حزب الله لبنان، مقاومت سوریه و مردم فلسطین با الهام از حادثه عاشورا و کربلا می‌توانند به پیروزی برسند گفت: امروز دشمن به دنبال فراهم کردن زمینه‌ای است تا در صورت شکست بتوانند جایگاه خود را در منطقه حفظ کنند.

وی از محوریت امام در جامعه به عنوان یکی از درس‌های مهم حادثه عاشورا نام برد و افزود: امام محور جامعه است و امام حسین (ع) به عنوان محور در واقعه کربلا و عاشورا است به طوریکه هیچکس بدون اجازه و همراهی امام حسین (ع) به میدان نمی‌رفت.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه نقش رهبری را به عنوان امام جامعه اسلامی سرنوشت ساز خواند و گفت: هرزمان که ملت ایران احساس یاس و نا امیدی می‌کرد با یک سخنرانی امام خمینی (ره) و یک نهیب ایشان مردم به آینده امیدوار می‌شدند.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: امروز و در شرایط تحریرم‌های اقتصادی دشمن که رادیو‌های بیگانه و بوق‌های تبلیغاتی دشمن فضای سنگینی را بر کشور و ملت تحمیل و مردم را نگران آینده می‌کنند رهبر معظم انقلاب است که یک تنه در برابر دشمن ایستاده است و به اعتراف دوست و دشمن همه پیش بینی‌های رهبری در رابطه با دشمن و بی تعهدی دشمن تحقق یافته است./۱۳۰۷/پ210/ب1
تعداد بازدید : 5

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
 
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات