۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۶۱۹۲۸۱
رییس دانشگاه امام صادق:

دنیا طلبان نمی توانند ناصر و همراه ولایت باشند

دنیا طلبان نمی توانند ناصر و همراه ولایت باشند
حجت الاسلام سعدی با بیان اینکه دنیا طلبان نمی توانند ناصر و همراه ولایت باشند، گفت: همراهی امام معصوم علاوه بر بصیرت و آگاهی لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعدی رییس دانشگاه امام صادق(ع)، شب گذشته در مسجد جامع ارگ تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: دنیا طلبی مانع می شود انسان همراه و ناصر امام و ولایت باشد.

حجت الاسلام سعدی با بیان اینکه در مساله حمایت از ولایت و امامت چیزی به اسم فراجناحی عمل کردن نداریم، ادامه داد: بسیاری از مسلمانان با شرکت نکردن در واقعه کربلا نه دشمن را همراهی کردند و نه امام را یاری رساندند این افراد کسانی بودند که دچار ریزش شدند.

رییس دانشگاه امام صادق(ع) بیان داشت: امام حسین(ع) می فرمایند: نمی شود نه با حسین باشی و نه علیه حسین؛ دنیا طلبی مانع شد مسلمان امام حسین(ع) را یاری برسانند چون می دانستند معیت حضرت هزینه دارد و هزینه آن شهادت است.

وی با بیان اینکه دنیا گرایی انسان را در مقابل ولایت قرار می دهد، ابراز کرد: عبید الله حر جعفی کسی بود که امام حسین(ع) را قبول داشت اما دنیاگرایی او مانع شد در ماجرای کربلا به یاری حضرت بشتابد.

حجت الاسلام سعدی افزود: انسان های کوته فکر و سطحی نگر فکر می کنند با رها کردن ولایت می توانند ولایت و امامت را زمین بزنند در حالی که خداوند یاری رسان ولایت است.

رییس دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه محبت نسبت به امام حسین(ع) یعنی توحید در محبت الهی، خاطرنشان کرد: در کنار مودت، محبت و بصیرت نسبت به امام معصوم همراهی نیز لازم است./813/پ210/ب1

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات