۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۶۲۱۵۱۹
در قالب کتابخوان همراه پژوهان؛

نسخه الکترونیکی کتاب «حقوق مالی زوجه» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «حقوق مالی زوجه» منتشر شد
این کتاب در چهار بخش اصلی از کلیات، اجرت المثل خدمات زوجه، حقوق مالی مطلقه و تعدیل مهریه منتشر شده است.
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «حقوق مالی زوجه: اجرت المثل، نحله و تعدیل مهریه» اظهار داشت: حوزه مسائل زنان در عصر گفتمان حقوق بشر و دموکراسی، جایگاه گسترده‌ای را در پژوهش‌های اسلامی معاصر به خود اختصاص داده است.

وی گفت: ارتباط نزدیک این حوزه به «خانواده» که در اسلام بستر بنیادین تربیت و تعالی جامعه اسلامی بر آن استوار گشته، بر اهمیت و حساسیت این حوزه در تحقیقات اسلامی افزوده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: عملیاتی شدن دیدگاه‌های فقهی اسلام، در چهارچوب فقه قویم شیعه و در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران متوقف بر تبدیل آن‌ها به قوانین حقوقی روزآمد و کارآمد است.

وی افزود: یکی از بهترین راه کار‌ها برای طی کردن روند چنین تبدیلی، نقد و بررسی عالمانه قوانین موجود در هر زمینه ای، بر پایه مبانی و ادله فقهی است.

پهلوانی اظهار داشت: حقوق مالی زوجه به نقد و بررسی یکی از مسائل مورد ابتلای جامعه دینی حقوق مالی زوجین می‌پردازد و ضمن یادآوری نقاط قوت و ضعف قوانین موجود، راه کار‌هایی را برای بهبود آن ارائه می‌دهد.

وی گفت: این کتاب در چهار بخش اصلی عبارت از کلیات، اجرت المثل خدمات زوجه، حقوق مالی مطلقه و تعدیل مهریه است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به معرفی کتاب «حقوق مالی زوجه: اجرت المثل، نحله و تعدیل مهریه» پرداخت و اظهار داشت: این کتاب نوشته فرج الله هدایت نیا است که در پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه شده و در انتشارات این پژوهشگاه به چاپ رسیده است.

وی گفت: کتاب «حقوق مالی زوجه: اجرت المثل، نحله و تعدیل مهریه» با ۲۶۴ صفحه به زبان فارسی در سال ۱۳۸۵ منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS منتشر کرده است.

پهلوانی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب اظهار داشت: علاقه‌مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات