۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۶۲۱۵۳۱
آیت‌الله تحریری:

تربیت و تهذیب در کنار هم دغدغه فهم دین را حل می‌کند

تربیت و تهذیب در کنار هم دغدغه فهم دین را حل می‌کند
آیت‌الله تحریری با اشاره به چگونگی تربیت و تهذیب در بین طلاب گفت: این دو مورد با هم می‌تواند دغدغه پیاده کردن و فهمیدن معارف دینی را حل کند.

آیت الله محمد باقر تحریری  تولیت مدرسه مروی در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی 98-99 حوزه‌های علمیه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: مراکز برنامه‌ریزی باید درس‌ها و بحث‌ها را با توجه به نیازهای جامعه و انقلاب برنامه‌ریزی کنند.

تولیت مدرسه مروی ادامه داد: این مراکز برنامه‌ریزی باید به نوعی درس‌های فقه و اصول را که به فرموده امام راحل فلسفه حکومت اسلامی است را برنامه‌ریزی و سیاستگذاری کنند که مطابق نیازهای جامعه اسلامی و انقلاب اسلامی باشد.

وی اظهار داشت: این وظیفه در مرحله اول بر عهده برنامه‌ریزان و سپس تربیت و راهنمایی اساتید دارای دغدغه پیاده شدن معارف دین در سطوح گوناگون جامعه است.

آیت‌الله تحریری افزود: چنین اساتیدی باید پرورش پیدا کنند و مورد توجه قرار گیرند و در سطوح مختلف در مدارس بکارگیری شوند که این تفکر حکومت دینی با پشتوانه حوزه‌های علمیه و معارف دین شکل بگیرد و در روح و جان طلاب علوم دینی تزریق شود.

تولیت مدرسه مروی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) و رهبری مبنی بر اینکه باید بر پایه فقه جواهری پیش برویم اظهار داشت: مسئولان و برنامه‌ریزان باید طوری برنامه‌ریزی کنند که این روند در پیکره جامعه اسلامی شکل بگیرد.

وی ابراز داشت: علاوه بر این، نیاز به تربیت و تهذیب اخلاقی هم وجود دارد؛ این‌ها باید توأم با یکدیگر باشد تا دغدغه افراد در پیاده کردن و فهمیدن معارف دین را به نوعی که نیاز جامعه را تأمین کند و مردم را به اسلام و معارف اهل بیت (ع) و حوزه‌های علمیه و انقلاب خوشبین کند، تأمین شود.

آیت‌الله تحریری تأکید کرد: طلاب باید به گونه‌ای تربیت شوند که از لحاظ فکری و عملی خواستار تحقق حکومت دینی باشند که زندگی اشرافی‌گری، دنیا طلبی از محور زندگی طلبگی، اساتید و مسؤولان حوزه‌های علمیه کنار برود تا بتوانند در دل و جان جامعه دینی، مسلمانان و شیعیان نفوذ کنند و چنین انقلابی را تداوم بخشند./836//302/خ

تعداد بازدید : 4
محمود لطیف
ارسال نظرات