۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۶۲۱۸۹۸
فرمانده سپاه امام رضا در جمع طلاب:

قدرت آمریکا به ظاهر رعب انگیر و در باطن پوشالی است

قدرت آمریکا به ظاهر رعب انگیر و در باطن پوشالی است
سردار نظری گفت: ما نباید دشمن را آن گونه که خود اعلام می کند، بشناسیم بلکه باید آن گونه که هست بشناسیم تا در برابر آن ها نبرد مناسب داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سردار نظری، فرمانده سپاه امام رضا(ع) امروز در درس اخلاق در مدرسه علمیه نواب به شرایط سخت کشور در شروع جنگ تحمیلی اشاره و اظهار کرد: دشمن با بررسی کشور در عرصه های مختلف و زوایای گوناگون جنگ را بر ما تحمیل کرد که براساس معادلات و بررسی ها، موفقیت آن ها صددرصد و ناکامی ما حتمی بود.

وی افزود: در شروع جنگ تحمیلی ما هنوز استحکام سیاسی و حکومتی نداشتیم، مدیران دارای تجربه مدیریتی نبودند، درگیری های جدایی طلب و فعالیت های گروه های ضد انقلاب همه فضای امنیتی کشور را ملتهب و نامتعادل کرده بود بنابراین در چنین فضایی که دشمن گفته بود ما ظرف چند روز تهران را می گیریم براساس احساسات نگفته بود اما این که چرا نتوانستند به هدف خود برسند باید از زوایای مختلف به این امر توجه شده و در عرصه های مختلف به کار بگیریم.

مدیریت امام در جنگ تحمیلی
نظری با اشاره به مدیریت امام خمینی در شروع جنگ تحمیلی، گفت: با شروع جنگ که موضوعی مهم برای یک کشور است و حیات و ممات یک ملت و نظام است، امام وارد میدان شد، مدیریت صحنه را به دست گرفت و اولین کاری که انجام داد مدیریت شوک وارده بر ملت بود که با توجه به نفوذ امام در دل مردم این قدرت امام موجب آرامش در مسؤولان و مردم شد تا هر یک به مسؤولیت خود بپردازند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان این که امام خمینی جنگ بین ایران و عراق را جنگ بین اسلام و کفر اعلام کرد، ابراز کرد: وقتی که گستره کار وسعت می گیرد، قدرت موجود در این دایره وسیع ارتقا می یابد بنابراین امام تراز و گستره کار را افزایش داده و راهبرد استراتژی این نبرد را اسلام و کفر تعیین کردند، ایشان هم افق جهانی را ترسیم کرده و هم در برابر این  اهداف عالیه تکلیف مشخص کردند که مشخص است چه تاثیری بر جبهه خودی و جبهه دشمن دارد.

وی اظهار کرد: در زمان شروع جنگ ساختار منظم و تعریف شده و حرفه ای با نام ارتش و سپاه وجود نداشت تا امام با آن جنگ را مدیریت کند بنابراین بنیانگذار انقلاب مردم را به عنوان منشأ اصلی قدرت وارد میدان کرد و زمینه ها برای نزاع حق و باطل فراهم و ارتش صدام زمین گیر شد و این نتیجه مدیریت الهی و وحیانی بود.

نظری به مدیریت امام در ادامه جنگ اشاره و بیان داشت: در طول ۸ سال جنگ نیز اندیشه و مدیریت امام تا آخرین لحظه که جام زهر نوشیده می شود، ادامه دارد و بعد از جنگ نیز امام مواضع خود را سریع، عمیق و کوبنده اعلام می دارد که نامه ایشان به روحانیت از آن جمله است و دارای فرازهای عمیق است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) پیام امام را موجب استقامت مردم در جنگ تحمیلی دانست و گفت: استقامت مردم چه در خطوط مقدم و چه در نقاط مختلف کشور ناشی از پیام امام بود که همین مقاومت ها لشکر مجهز دشمن را زمین گیر کرد و اگر چه از نظر ظاهری جنگ در بدترین شرایط تحمیل شد اما امام جنگ را از الطاف خفیه الهی می داند چون این ملت راه درازی در پیش دارد و باید در میدانی آب دیده شده و تجاربی به دست آورد تا بتواند صحنه های سخت را تحمل کند.

اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی ایران فراتر از مرزها است

فرمانده سپاه امام رضا(ع) به قدرت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران اشاره و ابراز داشت: امروز جفرافیا چه قدر تغییر کرده است، ملت اسلامی در چهره های مختلف مقاومت حضور داشته و چه قدر گسترده شده است، نوع نبرد ما با استکبار چه قدر تغییر کرده است، اگر روزی رزمندگان ما با مظلومیت، نداری و با توکل به خدا استقامت می کردند امروز همین عزم را دارند اما در اوج قدرت هستند.

وی افزود: اگر در مقطع نداری ما امام به صلح، سازش و درخواست ملاقات دست رد زد و امروز دولتمردان ما مطابق با روش امام عمل نکردند، امروز با وجود چنین قدرتی معلوم است تکلیف چیست، امروز آمریکا از نظر قدرت دفاعی در برابر ایران زانو زده است، این واقعیت مواجهه ما با آمریکا است.

نظری با بیان این که قدرت آمریکا به ظاهر رعب انگیر و در باطن پوشالی است، اظهار کرد: ما نباید دشمن را آن گونه که خود اعلام می کند، بشناسیم بلکه باید آن گونه که هست بشناسیم تا در برابر آن ها نبرد مناسب داشته باشیم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) قدرت جمهوری اسلامی ایران را فراتر از مرزها دانست و بیان داشت: در زمان جنگ تحمیلی ما در جغرافیای محدود با دشمن مواجه شدیم اما امروز دشمن مجبور است در جغرافیای وسیع به مقابله با ما بپردازند، دشمن دوست دارد با مقابله با ما پرداخته و انتقام بگیرند اما نمی تواند چون آن ها اقتدار نظام اسلامی را می دانند که این اقتدار در چارچوب مرزها نیست.

نظری افزود: امروز وقتی اقدامی صورت می گیرد، وقتی کشتی از آن ها در تصرف انقلاب قرار می گیرد، وقتی حزب الله نقاط حساس اسرائیل را می زند، کاری از آن ها بر نمی آید، می خواهند اما نمی توانند اگر چه در تبلیغات از گزینه روی میز زیاد حرف می زنند اما وقتی زمان حرکت می آید، نمی توانند.

وی خاطرنشان کرد: اعتبار قدرت در گرو اراده است که مصداق آن جمهوری اسلامی است و توان استکباری در مقابل جمهوری اسلامی سر تعظیم فرود می آورد، ما نیازی به مذاکره نداریم چون مذاکره بین خودی ها است نه بین جبهه حق و باطل، ما مسیر را تحت هدایت رهبری، اتصال به قاعده قدرت که مردم هستند و تجربیات برگرفته از دفاع مقدس پیموده و پیروز می شویم./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات