۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۶۲۱۹۹۵
دبیر سابق ستاد اربعین:

صاحبان قدرت سخت در برابر قدرت نرم خاضع هستند

صاحبان قدرت سخت در برابر قدرت نرم خاضع هستند
دبیر سابق ستاد اربعین گفت: صاحبان قدرت سخت در برابر قدرت نرم خاضع هستند یعنی کسانی انسان ها را مدیریت می کند که صاحبان قدرت نرم در دنیا هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سید وحید موسویان، دبیر سابق ستاد اربعین شب گذشته در هیأت توییتری های مشهد، گفت: فضاهای مجازی مانند تلگرام، اینستاگرام و توییتر به عنوان غالب ها یا سخت افزار در دنیای امروز اصالتی ندارد و روح حاکم براین سخت افزارها یعنی مبانی ایدئولوژیک مهم است و باید به آن پرداخته شود.

وی با بیان این که دنیا خارج از سخت افزار و نرم افزار نیست، اظهار کرد: دنیا از جمله پیکره انسان سخت افزار است، در نظام هستی، نظام باورها و ارزش ها است که غالب ها را حمل می کند و اگر این باورها توحیدی باشد، خود آن غالب نیز با ارزش می شود حتی اگر آن غالب حیوان باشد مانند ذوالجناح که اسب امام حسین(ع) است.

موسویان افزود: نظام باورهای فرد زیربنای مبنایی و شاکله هویتی او را تشکیل می دهد، باور روح حاکم بر او و نظام ارزش های او است که برآن ایمان آورده است و رفتارهای ما را ایمان یعنی باورهای ما را شکل می دهد.

دبیر سابق ستاد اربعین رفتار فرد را ناشی از باورها و ایمان فرد دانست و ابراز کرد: رفتار ما ظهور سخت افزاری باورهای ما است و در قرآن به این امر اشاره داشته است بنابراین زندگی ما مجموعه ای از سخت افزارها و نرم افزارها است که بر زندگی ما تأثیر می گذارد.

وی گسترده شدن ارتباطات را موجب تحولات جهانی دانست و گفت: نظام هستی برای تحقق عدالت اجتماعی و تحقق شریعت خداوند در کره زمین به وجود آمده است اما هنوز همه مردم رو به عدالت نیاورده و فساد پیچیده و جهانی شده است بنابراین اراده الهی برای تحقق فلسفه جمعی خلقت آدم تحقق نیافته است.

موسوی افزود: تحولات هر چه به سمت انتهای حیات بشر می رود، جمعی تر و سیستمی تر می شود، ارتباطات گسترده تر شده که نشان از تحولات جهانی دارد، در گذشته اگر پیامبری مبعوث می شد تنها محدود به یک قوم و منطقه می شد و با توجه به ارتباطات کم صدای او به نقاط دیگر نمی رسید اما امروز با گستردگی ارتباطات تحولات جهانی شده است و نشان از این دارد که اراده الهی در این فضاها محقق می شود.

دبیر سابق ستاد اربعین ابراز کرد: تحقق عدالت در حوزه اعتقادی و رفتاری انسان ها از اراده الهی در مصداق جمعی بوده که  آروزی همه اولیا و پیامبران خدا بوده و هنوز محقق نشده است و باید اتفاق افتد با ظهور بقیه الله تحقق می یابد و رمز آن تمدن اسلامی است و ما در این عصر قرار گرفته ایم.

وی خاطرنشان کرد: شیطان در سخت افزارها نفوذ می کند و ما باید از سخت افزار عبور کرده و ذخیره باورهای ما باید تقویت شود چون عمق باورهای افراد هر چه بیشتر باشد تأثیر گذاری بیشتر در عالم دارد همچنین محبت سیدالشهدا مغز افزار این نرم افزار و سخت افزار است و ما باید با محبت و ارادت به سیدالشهدا از پوسته سخت افزار عبور کرده و وارد ایمان شده و رفتار توحیدی خود را غنی سازی کنیم.

موسویان با بیان این که صاحب قدرت نرم در عالم سیدالشهدا(ع) است، اظهار کرد: صاحبان قدرت سخت مانند صاحبان انرژی هسته ای و دلار در برابر قدرت نرم خاضع هستند یعنی کسانی انسان ها را مدیریت می کنند که صاحبان قدرت نرم در دنیا هستند.

وی با تأکید بر توجه کاربران مجازی به هویت ایمانی خود، گفت: اگر در فضای مجازی با هر مقام بلندی از قلب افزار که سیدالشهدا(ع) است، فاصله بگیریم، باخته ایم؛ فعالین عرصه مجازی در خطر بزرگتری قرار دارند مگر خود را در هویت ایمانی که قلب آن امام حسین(ع) است، گره بزنند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات