۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۶۲۲۳۴۹
از سوی نهادهای فرهنگی استان؛

همایش بزرگداشت مقام علمی و اخلاقی آیت الله کوهستانی برگزار می شود

همایش بزرگداشت مقام علمی و اخلاقی آیت الله کوهستانی برگزار می شود
همایش بزرگداشت مقام علمی و اخلاقی آیت الله کوهستانی(ره) از سوی نهادهای فرهنگی استان برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، جلسه هماهنگى برگزارى همایش بزرگداشت عارف و عالم فقید آیت الله کوهستانى (ره) امروز در فرماندارى بهشهر برگزار شد.
 
حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر در این جلسه با اشاره به جایگاه علمی، اخلاقی و معنوی آیت الله کوهستانی (ره) بر ضرورت تبیین صحیح جایگاه فقهی و اخلاقی آن شخصیت برجسته در جامعه امروز تأکید کرد.
 
وی با بیان این که در شرایطی که دشمنان همه توان خود را در جهت تضعیف ارزش‌های دینی در جامعه به کار گرفتند شناخت سیره علمی و عملی چنین عالمان بزرگی ضروری است، افزود: باید سطح شناخت جامعه با شخصیت‌های بزرگ علمی و دینی تقویت شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جایگاه امروز دین در جامعه را مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های علمی و تبلیغی عالمان دینی هستیم، بیان داشت: شخصیت‌هایی بزرگی همچون آیت الله کوهستانی فخر جهان اسلام و حوزه‌های علمیه هستند.
 
امام جمعه بهشهر با بیان این که باید در شناساندن چنین شخصیت‌های برجسته‌ای به جامعه بیشتر تلاش صورت گیرد، خاطرنشان کرد: در میان حجم وسیعی از توطئه‌های فرهنگی دشمن، معرفی خدمات و مجاهدت‌های این بزرگان به جامعه بسیار ضروری است.
 
حجت الاسلام جباری با اشاره به این که علما و فق‌های بنام دینی با عملکرد خود در میان مردم ماندگار شدند، بیان داشت: اگر امروز از شخصیت بزرگی همچون آیت الله کوهستانی در جامعه به نیکی یاد می‌شود به دلیل جایگاهی ارزنده‌ای که این فقیه بزرگ در میان مردم از خود به جای گذاشته است.
 
وی با تأکید بر این که نسل جوان برای حرکت در این دنیای پر تلاطم امروز نیازمند نیازمند الگو است، تصریح کرد: مطالعه دقیق سیره عملی عالمان و بزرگان دینی بهترین الگو برای رسیدن به تعالی و سعادت حقیقی است.
 
عباس زارع، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامى مازندران نیز در این جلسه با اشاره به جایگاه بالای عرفانی و علمى آیت الله کوهستانی، ایشان را از مفاخر بزرگ علمى و فرهنگى مازندران معرفی کرد و گفت: باید از همه ظرفیت‌های موجود به منظور برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم بزرگداشت بهره گرفته شود.
 
وی افزود: برگزارى این همایش در دستور کار نخستین جلسه انجمن مفاخر فرهنگى و شوراى فرهنگ عمومى استان قرار دارد و با هماهنگى‌های انجام شده پس از تایید انجمن مفاخر کشور شاهد همایشی علمى و فاخر در راستای تجلیل از این شخصیت بزرگ فرهنگى مازندران باشیم./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات