۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۶۲۲۴۱۲

نخستین مراسم گرامیداشت شهید سید هادی نصرالله در قم برگزار شد

نخستین مراسم گرامیداشت شهید سید هادی نصرالله در قم برگزار شد
نخستین مراسم گرامیداشت شهید سید هادی نصرالله با حضور خانواده محترم سید حسن نصرالله و جوانان بیش از ۶۰ کشور جهان در مجتمع امام خمینی (ره) گلزار شهدای قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین مراسم گرامیداشت شهید هادی نصرالله فرزند سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان امشب با حضور خانواده محترم سید حسن نصرالله و جوانان بیش از 60 کشور جهان در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آیات یزدی، اعرافی و سعیدی و سید محمدجواد نصرالله و سید یوسف نصرالله و فرزند سید حسن نصرالله در این مراسم باشکوه حضور داشتند.

 حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه سخران این مراسم بود و حاج مهدی رسولی نیز در این مجلس با شکوه به مداحی پرداخت.

جبهه جهانی شباب المقاومه از جوانان بیش از 60 کشور دنیا تشکیل شده است

حجت الاسلام پورهواشمی دبیرکل جبهه جهانی شباب المقاومه در ابتدای این مراسم به قرائت پیام حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید پرداخت و گفت: جبهه جهانی شباب المقاومه از جوانان بیش از 60 کشور دنیا تشکیل شده است و تحت لوای علمای بزرگواری همچون آیت الله اعرافی فعالیت های خود را دنبال می کند.

وی خاطرنشان کرد: مراسم تأسیس جبهه شباب المقاومه در اسفندماه سال گذشته در حوزه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد؛ این جبهه پلی میان جوانان ارزشی و انقلابی کشورهای مختلف بوده و خلاهایی که میان سازمان های بین المللی وجود دارد را به صورت کاملاً آتش به اختیار پر می کند.

دبیرکل جبهه جهانی شباب المقاومه با اشاره به اینکه امروز جبهه جهانی شباب المقاومه به الگویی بسیار خوب برای سایر کشورها تبدیل شده است، عنوان کرد: قرار است که این جبهه جهانی در هر ماه یک هیأت تراز تمدن نوین اسلامی برگزار کند؛ ما ماهی یک مرتبه مراسمی را به همراه تجلیل یکی از شخصیت هیا تراز جبهه مقاومت برگزار خواهیم کرد.

مردم ایران به برکت دفاع مقدس ولایتمدار شدند

همچنین حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در این مراسم اظهار کرد: مردم از شهدا صداقتی را که دارند دریافت کرده و به این صداقت تواضع می کنند؛ آن چیزی که سبب بقای انقلاب بر محور ولایت فقیه شد این است که بیش از 230 هزار شهید در این مسیر اهدا کرده ایم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه مردم ایران به برکت دفاع مقدس ولایتمدار شدند، تأکید کرد: بر اساس بررسی انجام شده در میان وصیت نامه های باقی مانده از شهدا، در هر وصیت نامه 4 مرتبه بر مأله پیروی از ولی فقیه تأکید شده است؛ شهدا معلمانی بودند که درس ولایتمداری را در کوچه های این مرز و بوم آموختند و صداقت خود را با اهدای خون خود نشان دادند.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران آن اشتباهی که برخی در صدر اسلام مرتکب شده و ولایت امیرمؤمنان(ع) را نپذیرفتند را مرتکب نشدند، بلکه با همه وجود سرسپرده مقام ولایت ماندند؛ ملت ایران علیرغم وجود حب مقام ها و دنیا طلبی هایی که در میان برخی افراد وجود داشت، مشکلی در راه ولایتمداری ایجاد نکردند؛ علت این موضوع آن است که ما در 10 سال نخست انقلاب 230 هزار شهید راه ولایت داشته ایم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه شهدای روحانی نسبت به صنف خود از همه صنوف بیشتر شهید دادند، گفت: امروز به امثال سید حسن نصرالله بسیار نیازمند هستیم و ان شاءالله خداوند امثال ایشان را زیاد کند؛ سید حسن نصرالله فرمودند «شهادت پسر من علامت صداقت مقاومت شد»، از این رو می بینیم خانواده های مسیحی ای را که اسم پسران خودشان را با الگو پذیری از «سید هادی نصرالله»، «هادی» گذاشته اند.

گفتنی است، مراسم بزرگداشت شهید هادی نصرالله از سوی جبهه جهانی شباب المقاومة برگزار شد./841/پ202/ب1

حسین ثالث موید
ارسال نظرات