۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۶۲۲۵۵۰
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تحول جدی در برنامه های اخلاقی و تربیتی مدارس علمیه

ضرورت تحول جدی در برنامه های اخلاقی و تربیتی مدارس علمیه
حجت الاسلام طبرسی گفت: امروز ما نیازمند ایجاد یک تحول اساسی در برنامه‌های اخلاقی و تربیتی مدارس علمیه هستیم.
حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه، توجه به مباحث اخلاقی و تربیتی در سطح مدارس علمیه را ضروری دانست.
 
وی با بیان این که توجه به برنامه‌های اخلاقی باید جزء اولویت مدارس علیه قرار گیرد، افزود: مبنای حرکت علمی حوزه‌های علمیه در طول تاریخ توجه به اخلاق و تربیت بوده است.
 
حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که تقویت اخلاق و تربیت در سطح مدارس علمیه نیازمند یک مدیریت فرهنگی تربیتی صحیح در حوزه است، خاطرنشان کرد: در همین راستا طرح جامع تربیتی در ۲۵ مدرسه علمیه استان برگزار می‌شود.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران همچنین به تشکیل شورای تهذیب در سطح همه مدارس علمیه استان اشاره کرد و گفت: این شورا ظرفیت ارزشمندی در جهت تقویت برنامه‌های اخلاقی و تربیتی در سطح مدارس علمیه است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز ما نیازمند ایجاد یک تحول اساسی در برنامه‌های اخلاقی و تربیتی مدارس علمیه هستیم، بیان داشت: مدارس علمیه به عنوان خط مقدم تعلیم وتربیت، رسالت سنگینی در رشد معنوی و اخلاقی طلاب جوان حوزه بر عهده دارند.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران بر ضرورت برگزاری منظم دروس اخلاق در سطح مدارس علمیه تأکید کرد و افزود: مدارس علمیه موظف هستند از توان و ظرفیت اساتید بومی اخلاق در برگزاری این دروس بهره گیرند.
 
حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که مدیران و اساتید مدارس نقش بسیار مهمی در رشد معنوی و اخلاقی طلاب بر عهده دارند، بیان داشت: اساتید به دلیل ارتباط تنگاتنگ با طلاب، بهترین الگوی اخلاقی برای آن‌ها محسوب می‌شوند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که برنامه‌های اخلاقی و تربیتی مدارس نباید تنها به برگزاری یک کلاس غیر ضروری در هفته تبدیل شود، تصریح کرد: مباحث اخلاقی و تربیتی باید از سوی اساتید در هر یک از دروس حوزه با بیان نکات اخلاقی مورد توجه جدی قرار گیرد./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات