۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۶۲۲۷۶۱
حجت الاسلام و المسلمین عباسی:

حوزه پرچمدار گسترش دیپلماسی فرهنگی انقلاب اسلامی است

حوزه پرچمدار گسترش دیپلماسی فرهنگی انقلاب اسلامی است
رییس المصطفی گفت: امروز انقلاب اسلامی یک گفتمان جهانی را نمایندگی می‌کند و کاری که حوزه‌های علمیه انجام می‌دهند رساندن این پیام به عالم است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین عباسی امروز در سی و چهارمین همایش مدیران مرکز خدمات گفت: فعالیت در مرکز خدمات از نعمت‌ها و عنایت‌های الهی است که شامل حال دست‌اندرکاران این مجموعه شده است.

وی بیان کرد: رفع مشکلات طلاب و روحانیون از نعمت‌های خدا بر شما است و باید این نعمت را همواره برای خود یادآوری کنید و شاکر آن باشید.

رئیس جامعه المصطفی با اشاره به دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی و نقشی که حوزه در این زمینه دارد، گفت: جامعه المصطفی امتداد بین‌المللی حوزه‌های علمیه است و گسترش دیپلماسی فرهنگی حوزه‌های علمیه در عالم را به عهده دارد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ کشور، منطقه و دنیا است و از سوی دیگر یک فصل مهمی از حوزه‌های علمیه است.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی گفت: تعداد طلاب و فضلای غیر ایرانی که قبل از انقلاب در حوزه علمیه قم حضور داشتند کمتر از هزار نفر بود ولی امروز به لطف الهی از همه عالم سفیرانی در قم حضور دارند.

وی افزود: با عنایت الهی و با تدبیر و درایت امام(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و به برکت انقلاب اسلامی و اهدای خون‌های بسیار، امروز جمهوری اسلامی به این اقتدار رسیده است.

رئیس جامعه المصطفی گفت: دیپلماسی فرهنگی بخشی از عنوان بزرگ‌تری است که تحت عنوان دیپلماسی عمومی در جهان سیاست از آن یاد می‌کنند؛ در دیپلماسی عمومی عمده کار بر دوش نهادهای مردمی است.

وی بیان کرد: دیپلماسی عمومی یعنی کشانده شدن ارتباطات عمومی به عمق جامعه و حوزه‌های علمیه بهترین مرکز برای گسترش این ارتباط است؛ پس از انقلاب اسلامی حوزه علمیه صاحب یک پیام برای عالم است.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی گفت: امروز عزتی که حوزه‌ علمیه در جهان دارد به برکت پیام انقلاب اسلامی و عزت و اقتدار ناشی از انقلاب است.

رئیس جامعه المصطفی گفت: دیگران به این نقش مهمی که حوزه علمیه در ارتقای فرهنگی انقلاب اسلامی با دنیا دارد توجه دارند و ما نیز فرصت‌های بسیاری مانند حج و زیارت‌ها داریم.

وی بیان کرد: به برکت خون مطهر سیدالشهدا(ع) امروز یک فرصت تازه‌ای ایجاد شده است و اربعین به جریان هویت ساز برای مکتب اهل بیت(ع) تبدیل شده است که فرصت بسیار بزرگی است و باید روی آن کار کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی گفت: حضور ده‌ها هزار نفر از کشورهای مختلف در حوزه علمیه یک فرصت خوب است که باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی تصریح کرد: طلاب جامعه المصطفی و خانواده های آنان در قم زبان فارسی را فرا می‌گیرند؛ هیچ سازمان و نهادی این خدمتی را که حوزه علمیه قم به زبان فارسی که بستر گسترش فرهنگی دیپلماسی انقلاب اسلامی عمومی است، نکرده است.

رئیس جامعه المصطفی گفت: ما پیام مهمی برای عالم داریم و همه تحلیلگران امروز دنیا می‌گویند اگر ادعایی در مقابل تمدن حاکم امروز باشد تمدن انقلاب اسلامی است.

وی افزود: نیاز است از این ظرفیت بزرگ که به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده است و ده‌ها هزار دل‌های پاک پای آن ایستاده‌اند استفاده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی گفت: امروز انقلاب اسلامی یک گفتمان جهانی را نمایندگی می‌کند و کاری که حوزه‌های علمیه انجام می‌دهند رساندن این پیام به عالم است؛ به برکت انقلاب اسلامی این باب گشوده شده است و خدماتی که شما به طلاب و روحانیون ارائه میکنید باعث شده است که در گسترش این جریان بزرگ شریک باشید. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات