۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۶۲۲۸۴۴
آیت الله علم الهدی:

دفاع مقدس، بنیان عظیم سازندگی و عزت برای نسل‌های مختلف است

دفاع مقدس، بنیان عظیم سازندگی و عزت برای نسل‌های مختلف است
امام جمعه مشهد گفت: در ایران رسم است که سالروز آغاز جنگ، جشن گرفته می‌شود، چراکه دفاع مقدس بنیان عظیم سازندگی و عزت برای نسل‌های ما و نقطه آموزش مقاومت و عزت است.

به ‌گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، یکی از زمینه‌های تقوا را غافل نبودن در زندگی دانست و گفت: این گونه نیست که امروز بگویید گناه نمی‌کنم و درگیر معصیت نشد، بلکه باید بر مسئله غفلت توجه کرد.

خطیب نماز جمعه مشهد با بیان اینکه تقوا نیاز به‌زمینه‌هایی دارد، خاطرنشان کرد: اراده انسان بر اساس زمینه‌ها به وجود می‌آید و این طور نیست که با وجود نبود زمینه‌ها، انسان در مقابل فساد ایستادگی کند.

وی با اشاره به اینکه غفلت از خدا، معاد و انسانِ دیگر باعث می‌شود تا انسان با تقوا نباشد، افزود: آدم غافل در زندگی مثل یک آدم خوابیده است، بینش ندارد و تذکر در او اثر ندارد و نمی‌تواند با اراده خدا را عبادت و گناه را ترک کند.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: غفلت از این سه چیز اینکه آدم از یاد ببرد که خدایی دارد، غفلت از معاد اینکه انسان فراموش کند به‌کجا می‌رود و غفلت از انسان دیگر باعث می‌شود انسان نتواند با تقوا باشد.

نیروی انتظامی بزرگ‌ترین محور قدرت

امام جمعه مشهد در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه مشهد، ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: نیروی انتظامی بزرگ‌ترین محور قدرتی است که از نظر اتکای مردم در جریان‌های مختلف زندگی به این محور اقتدار نظام، اولین دسترسی را دارند.

وی ابراز کرد: وجود عزیزان خدمتگزار نیروی انتظامی و حرکت خودروهای آنان در خیابان‌ها برای مردم آرامش بخش است، زمانی که افراد در خانه خود استراحت می‌کنند و از داخل ساختمان، چراغ خودروی انتظامی را می‌بینند به راحتی می‌خوابند که این از جمله برکات برای این عزیزان است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به تقارن هفته نیروی انتظامی با هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: تقارن این دو به این معناست که نمایه‌ای از ایثارگری دفاع مقدس را که مردم در یاد دارند باید در سیمای خدمات نیروی انتظامی مشاهده کنند.

امام جمعه مشهد افزود: همه جا رسم است سالروز پایان جنگ را جشن می‌گیرند، چراکه جنگ ویرانگر است و برای مردم تلخ، اما در نظام ما سالروز آغاز جنگ را جشن می‌گیریم و دلیلش این است دفاع مقدس بنیان عظیم سازندگی و عزت برای نسل‌های ما است و دفاع مقدس برای ما یک نقطه سرآغاز و نقطه آموزش مقاومت و عزت است.

وی خطاب به کارکنان نیروی انتظامی گفت: مردم وقتی سالروز دفاع مقدس را پشت سر می‌گذارند می‌خواهند نمایه رزمنده راهبرد ساز هشت سال دفاع مقدس را در از خود گذشتگی شما ایثارگرِ نیروی انتظامی ببینند، چراکه شما وارث هشت سال دفاع مقدس هستید.

حضرت رقیه(س)سومین دختر ثابت شده امام حسین(ع) در تاریخ است

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: ما پیرو مکتبی هستیم که سراپای آن راهبرد مقاومت است و در طلیعه آن‌ها نمایشگاه مقاومت اهل بیت امام حسین(ع) است، گوشه و کنار حرف‌هایی می‌زنند که اصلا امام دختری به نام رقیه(س) نداشته‌اند، اما حضرت رقیه(س) سومین دختر ثابت شده حضرت در تاریخ است.

امام جمعه مشهد با انتقاد از کفایت احساسی برخی نسبت به حادثه عاشورا، بیان کرد: گاهی از بیان واقعیت‌ها و تحلیل‌های لازم غفلت می‌شود، اصلی اسم ایشان فاطمه صغیره است، اما در مسیر کربلا، «رقیه» لقب گرفتند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اولین مرحله نبوغ ایشان در جریان کربلا، گفت: در جریان وداع حضرت علی اکبر(ع) در بین جمعیت، این دختر خانم با دست‌های کوچک دامن حضرت را گرفت و فرمودند: یاعلی به حرمت بی‌کسی بابا رحم کن.

وی ادامه داد: جریان گودی قتلگاه مربوط به این دخترخانم است که به بدن سربریده نگاه کرده است؛ ماموریت این دختر مشخص است در این جریان عظیم بارها سخن گفتند و چهارده قرن حرفش را تاریخ ثبت کرد.

خطیب نماز جمعه مشهد خاطرنشان کرد: امسال با توجه به تسهیلات بیشتر، جوانان سعی کنند در راهپیمایی اربعین شرکت کنند و چون جمعیت بیشتر خواهد بود موکب‌ها قدرت و امکان پذیرایی ندارند، بنابراین باید به موکب‌ها کمک کرد و بهترین کمک این است که مردم نذورات را از طریق ستاد بازسازی عتبات به این موکب‌ها برسانند./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
بی پروا
Iran, Islamic Republic of
۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
احسنت
1
0