۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۶۲۲۸۶۳
آیت الله میرباقری:

امام معصوم محور حکومت در اسلام و ضامن سعادت بشر است

امام معصوم محور حکومت در اسلام و ضامن سعادت بشر است
آیت الله میرباقری با بیان اینکه امام معصوم محور حکومت در اسلام و ضامن سعادت بشر است، گفت: واقعه عاشورا مظهر تمام حقایق عالم هستی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله مهدی میرباقری نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز در حسینیه مرحوم آیت الله حق شناس گفت: واقعه عاشورا بسیار عظیم است و در عظمت و بزرگی این واقعه همین بس که نه تنها مردم عادی بلکه تمام اولیای الهی مبهوت کار امام حسین(ع) شدند.

وی افزود: ابعاد و جلوه های فوق العاده واقعه عاشورا هر کدام به قدری با شکوه و با عظمت است که اندیشمندان در طول تاریخ نتوانستند تمام ابعاد و زوایای آن را کامل ببینند و بیان کنند و هر یک با زاویه نگاهی که به عاشورا داشتند به موضوع آن پرداختند و از دیگر زوایا و جلوه های عاشورا غفلت کردند.

آیت‌الله میرباقری با بیان اینکه عاشورا جلوه ایمان و بندگی است، اظهار داشت: اینکه یک عبد با خدای خویش عهد ببندد و تمام هستی خود را در طبق اخلاص قرار دهد و در راه خداوند هدیه دهد سپس خود را در گودال قتلگاه بدهکار خداوند بداند نمایشی از شکوه و عظمت عاشورا یعنی بندگی خداوند است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر کسی بخواهد رمز بندگی امام حسین(ع) را بنویسد میلیون ها سال هم عمر کند نخواهد توانست همه آن رموز را به اتمام برساند.

وی با اشاره به اینکه همه خلایق و کائنات بر سر سفره ضیافت الهی که خداوند برای امام حسین(ع) پهن کرده است حاضر هستند، گفت: انبیای الهی از ازل تا ابد برای امام حسین(ع) اشک ریختند و این اشک و ماتم تنها جلوه ای از محبت حضرت سیدالشهدا(ع) است که در قلوب مومنان طلوع کرده است.

آیت‌الله میرباقری شفاعت حضرت سیدالشهدا(ع) را از دیگر جلوه های واقعه عاشورا برشمرد و افزود: طبق صریح روایات؛ مومنی با اشک یاد امام حسین(ع) نمی کند مگر قلبش تطهیر و بهشت بر او واجب شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از دیگر جلوه های واقعه عاشورا است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر امام حسین(ع) از جنس دیگری بود که عالم گیر شد. اینکه می گویند امام به دنبال حکومت نبودند اشتباه است بلکه حضرت به دنبال اقامه حکومت بودند حکومتی که در رجعت محقق می شود از این رو بدون عاشورا ظهوری محقق نمی شود.

وی با بیان اینکه محور سیاست امام معصوم است، ادامه داد: از امام علی(ع) سیاست مدارتر وجود ندارد اما چون ایشان مقید به دستورات الهی بودند کارهایی را که معاویه انجام می داد را انجام نمی دادند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را میتوانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات