۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۶۲۲۹۲۳
مدیر مدرسه علمیه امام رضا پلدختر:

حوزه علمیه و طلاب در رشد علمی، اخلاقی و معنوی رسالتی خطیر بر دوش دارند

حوزه علمیه و طلاب در رشد علمی، اخلاقی و معنوی رسالتی خطیر بر دوش دارند
مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر به اهمیت رشد علمی و اخلاقی و نشاط علمی در حوزه اشاره کرد و گفت: در این راستا خود طلبه و حوزه هر دو مسؤولیت هایی بر دوش دارند.

حجت الاسلام نادر سبزی پیری، مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بر ضرورت و اهمیت نشاط علمی، معنوی و اخلاقی در مدارس تأکید کرد و بیان داشت: در این راستا حوزه علمیه و طلبه هر دو نقش آفرین هستند.

وی داشتن هدف و انگیزه را امری مهم برای رشد و تعالی طلبه خواند و افزود: طلاب در سایه پویایی علمی و اخلاقی می توانند موفق باشند و در انجام رسالت طلبگی خویش نقش آفرینی کنند.

حجت الاسلام سبزی پیری عنوان کرد: طلاب باید زندگی علمای سابق را مطالعه کنند و از سبک زندگی و اخلاق آن بزرگواران الگو بگیرند تا بتوانند رسالت طلبگی خویش را در سایه علم، عدالت و تقوا انجام دهند.

وی در ادامه اظهار داشت: طلبه باید همزمان به مسائل علمی و اخلاقی توجه داشته باشد و تلاش خود را برای ارتقای اخلاق و معنویت در کنار کسب علوم دینی و حوزوی به کار گیرد.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر به نقش حوزه علمیه در رشد علمی، اخلاقی و معنوی طلبه اشاره و عنوان کرد: مدرسه باید دروس اخلاقی را در کنار دروس حوزوی برای طلاب درنظر بگیرد و نظارت بیشتری بر اخلاق و رفتار طلبه صورت گیرد.

وی به اهمیت نقش اساتید در تربیت علمی و اخلاقی طلبه اشاره کرد و گفت: اساتید باید نقش پدرانه خویش را در مدارس علمیه اجرا کنند و تلاش کنند افزون بر اینکه یک مربی و مدرس موفق باشند، مسؤولیت پدرانه در قبال طلاب داشته باشند.

حجت الاسلام سبزی پیری توجه به ادعیه و دعاها را از دیگر مواردی خواند که در تعالی معنوی طلبه نقش آفرین است و در مدارس باید مورد توجه قرار گیرد و افزود: توجه به ورزش طلاب نیز می تواند زمینه ساز رشد و نشاط علمی و اخلاقی طلاب باشد./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات