۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۶۲۳۰۱۶
آیت الله میرباقری:

اقبال به امام معصوم ضامن تشکیل امت واحده است

اقبال به امام معصوم ضامن تشکیل امت واحده است
آیت الله میرباقری با بیان اینکه اقبال به امام معصوم ضامن تشکیل امت واحده است، گفت: امام عارف به علم و تدبیر الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله مهدی میرباقری نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز در حسینیه مرحوم آیت الله حق شناس گفت: زیارت جامعه کبیره تنها توصیف بخشی از اوصاف و عظمت امام است.

وی افزود: از یک نگاه، گاهی امام به قدری به انسان نزدیک می شود که امام رضا(ع) می فرمایند: امام معصوم نسبت به انسان همانند برادر همزاد، پدری مهربان و مادری مهربان نسبت به فرزند شیرخوارش است؛ همچنین حضرت می فرمایند: امام سرزمینی واسع و همانند ابری پر باران است که برکت آن بر روی انسانها می بارد.

آیت‌الله میرباقری ادامه داد: از منظر دیگر، امام یگانه دوران است و احدی قادر به نزدیک شدن به ساحت مقدس ایشان را ندارد و هرگز کسی نمی تواند با امام هم‌تراز شود؛ امام خورشیدی است که طلوع کرده و همه کائنات را روشن ساخته اما به گونه ای است که در افق عالم قرار دارد و هیچ چشمی نمی تواند امام را شکار و یا به ایشان نزدیک شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: امام صاحب علم الهی است و تمام علم قرآن نزد ایشان است و به مقدرات الهی کاملا آگاهی دارد.

وی ادامه داد: بنابراین زمانی که امام وارد میدان عمل می شود تا امت واحده را تشکیل دهد به همه امور آگاهی دارد و می داند چگونه باید امت را از جنگ جبهه حق و باطل عبور دهد همچنین می داند خداوند برای تحقق آن هدف والا چه برنامه ای دارد از این رو با آگاهی از وظیفه خود وارد میدان عمل می شود.

آیت‌الله میرباقری با بیان اینکه تدبیر امام، امت ساز است، ابراز کرد: امام علاوه بر تاریخ به تقدیر الهی و توطئه شیطان آگاهی دارد و از انتهای نقشه ابلیس آگاه است و می داند امت در کجای عالم قرار گرفته و چقدر با هدف فاصله دارد و بر همین آگاهی ها است که تدبیر می کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه قلوب باید متمایل به امام باشد تا امت ایجاد شود، اظهار داشت: کعبه، نشان و نماد مسلمانان است از این رو تمایل به کعبه امت ساز نیست بلکه نماد امتی است که امام می سازد؛ کعبه در اختیار امام است و اگر در دستان امام نباشد امت ساخته نمی شود.

وی ادامه داد: امام با زدودن غفلت‌ها، آلودگی ها و شرک‌ها است که می تواند امت بسازد؛ گاهی هزینه این امت سازی به قیمت به قربانگاه بردن حضرت اسماعیل تمام می شود و چون امام تسلیم محض الهی است می تواند امت مسلم بسازد.

آیت‌الله میرباقری با بیان اینکه امام عارف به تدبیر علم الهی است، خاطرنشان کرد: امام به همه افعال و تدبیر حضرت حق آگاه است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات