۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۶۲۳۱۹۵
رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور در بیرجند:

سالانه باید ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در برنامه پنج ساله ششم توسعه ایجاد شود

سالانه باید ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در برنامه پنج ساله ششم توسعه ایجاد شود
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: سالانه باید ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در برنامه پنج ساله ششم توسعه ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور عصر امروز در ششمین همایش ملی روز روستا و عشایر که در خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار داشت: سالانه باید 100 هزار فرصت شغلی در برنامه پنج ساله ششم توسعه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه سهم کمیته امداد از این میزان 70 هزار شغل و سهم سازمان بهزیستی نیز 30 هزار شغل است، گفت: بنابراین در سال 96 تعداد 170 هزار و سال 97 تعداد 148 هزار فرصت شغلی در کشور فراهم شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور افزود: همچنین برای سال جاری میزان 170 هزار فرصت شغلی در سراسر کشور پیش‌بینی شده است.

بختیاری با بیان اینکه سال گذشته برای 3 هزار نفر در کشور اشتغال ایجاد شده است، تصریح کرد: سهم استان از محل اعتبارات روستایی و عشایری مبلغ 65 میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: سال گذشته 10 میلیارد و 800 میلیون و امسال نیز 20 میلیارد و 700 میلیون تومان تاکنون جذب شده و رهبر معظم انقلاب بر توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای مددجویان و با تکریم آنها تاکید کردند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به احداث 10 هزار واحد مسکن در خراسان جنوبی، خاطرنشان کرد: از این تعداد سهم کمیته امداد 5 هزار واحد مسکن و 5 هزار واحد مسکن سهم بنیاد برکت است.

بختیاری اظهار کرد: سال گذشته 800 واحد مسکونی کلنگ زنی شده و دو هفته گذشته نیز یک هزار و 700 مسکن عملیات اجرایی آن آغاز شده که امیدواریم تا پایان امسال 2 هزار و 500 واحد مسکن تحویل مددجویان می‌شود.

وی افزود: همچنین یک هزار طرح پرورش شتر که کمیته امداد محوریت آن را قبول کرده تاکنون 180 طرح به مرحله اجرا درآمده است و وضعیت پایش سرزمینی نهبندان وضعیت خوبی برای پرورش شتر دارد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات