۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۶۲۳۲۶۹

فراخوان پژوهشی پژوهشکده تاریخ اسلام

فراخوان پژوهشی پژوهشکده تاریخ اسلام
گروه روش‌شناسی تاریخی و تاریخ نگاری پژوهشکده تاریخ اسلام از تمامی استادان، پژوهشگران و دانشجویان دکتری برای همکاری دعوت به عمل می‌آورد.
​به گزارش خبرگزاری رسا، گروه روش‌شناسی تاریخی و تاریخ‌نگاری پژوهشکده تاریخ اسلام برای حمایت از تولیدات علمی در زمینه روش‌شناسی و تاریخ نگاری، از تمامی استادان، پژوهشگران و دانشجویان دکتری برای همکاری دعوت به عمل می‌آورد.

این گروه سعی می‌کند با انعقاد قرارداد پژوهشی و قرارداد ترجمه آثار ارزشمند، گامی کوچک در حمایت از پژوهش‌های تاریخی و تولید ادبیات تاریخی بردارد.

گروه‌های تاریخ و سایر رشته‌های مرتبط سراسر کشور را دعوت می‌کند تا فهرستی از رساله‌های دکتری دارای نوآوری و با قابلیت انتشار در زمینه‌های فوق‌الذکر را به پژوهشکده تاریخ اسلام ارسال دارند تا با دعوت از نویسندگان اثر، در روند داوری و انعقاد قرارداد انتشار قرار گیرد.

محور‌های کلی این فراخوان شامل تاریخ‌نگاری ایران (تاریخ‌نگاری ایران باستان، تاریخ‌نگاری ایران اسلامی در دوره‌های مختلف)، تاریخ‌نگاری اسلامی (در حوزه‌های شامات، مصر، عراق، آسیای صغیر و عثمانی، هند، آسیای میانه و سایر قلمرو‌های دنیای اسلام).

مکاتب تاریخ‌نگاری مختلف معاصر کشور‌های دیگر، روش‌شناسی تاریخی، روایت‌شناسی تاریخی و دانش‌های معین دانش تاریخ است.

پژوهشگران برای ارسال طرح‌های خود درخصوص فراخوان گروه روش شناسی و تاریخ نگاری می‌توانند فرم (مربوطه) مربوطه را تکمیل و به آدرس ایمیل ravesh@pte.ac.ir ارسال کنند.

قابل توجه آن دسته از پژوهشگرانی که در حوزه ترجمه فعالیت می‌کنند، در خصوص موضوعات فراخوان گروه روش شناسی و تاریخ نگاری، لطفا نمونه ترجمه (تقریبا ۱۵-۲۰ صفحه) و pdf اصل کتاب را به ایمیل ravesh@pte.ac.ir ارسال کنند. /۹۹۸/د ۱۰۱/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
بارک الله به این سعی و تلاش
0
0