۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۶۲۳۵۷۷

کتاب «فلسفه دانشگاه» نقد و بررسی می‌شود

کتاب «فلسفه دانشگاه» نقد و بررسی می‌شود
نشست نقد و بررسی کتاب «فلسفه دانشگاه (تأملاتی درباره دانشگاه در جهان و ایران)» در سرای کتاب برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری رسا، هفتمین نشست از مجموعه نشست‌های «فرهنگ و دانشگاه» به نقد و بررسی کتاب فلسفه دانشگاه (تأملاتی درباره دانشگاه در جهان و ایران) اختصاص یافت.

این نشست با حضور محمدرضا حسینی بهشتی، احسان شریعتی و رضا ماحوزی دوشنبه ۲۲ مهرماه در سالن سرای کتاب برگزار می‌شود.

کتاب «فلسفه دانشگاه؛ تأملاتی درباره دانشگاه در جهان و ایران» با مقدمه منوچهر آشتیانی و با آثاری از خسرو باقری، کریم مجتهدی، غلامرضا ذاکرصالحی، میثم سفیدخوش، علی پایا، رضا ماحوزی و شماری از پژوهشگران و اندیشمندان حوزه فلسفه دانشگاه منتشر شد. این اثر به کوشش رضا ماحوزی گردآوری و تدوین شده است و پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی آن را به چاپ رسانده است.

در این کتاب آمده است: «بر اساس کدامین الگو می‌توان درباره ضعف‌ها و کژی‌های دانشگاه داوری کرد؟ آیا اساساً می‌توان به هنجار دیگری برای دانشگاه و نسبت آن با علم و جامعه اندیشید و آن هنجار را در پرتو مدلی متفاوت از آنچه علوم اجتماعی بر ما عرضه می‌دارد، تبیین کرد؟ این تاریکی فهم بیش از همه ناشی از فقدان درک نظری و جامع ما از دانشگاه و تنظیم پژوهش‌های جزیی ما در موضوعات دانشگاهی با آن ایده کلی و نظری است.»

کتاب «فلسفه دانشگاه» از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸:۳۰ در خیابان انقلاب، بین فلسطین و برادران مظفر، پلاک ۱۰۸۰، طبقه منفی ۲، سالن سرای کتاب نقد و بررسی می‌شود. /۹۹۸/د ۱۰۱/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
آقای رضا ماحوزی فرد توانمندی است منتظرم تا اثرجیدید ایشان را بخوانم
1
0