۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۶۲۳۷۳۹
تولیت مدرسه علمیه نرجس خاتون:

خداوند به چه کسانی مباهات می کند؟

خداوند به چه کسانی مباهات می کند؟
حجت الاسلام سالمی با بیان اینکه رنج های دنیا سبب می شود وابستگی انسان به عالم دنیا کم شود، گفت: انسان مومن در بلا و سختی اهل صبر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سالمی تولیت مدرسه علمیه نرجس خاتون(س) شهرستان شهریار امروز در جلسه درس اخلاق که در همین مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: در روایات متعدد آمده خداوند به 5 گروه از انسان ها مباهات و افتخار می کند؛ مباهات خداوند بیانگر قداست، فضیلت و عظمت ویژگی هایی است که آن افراد دارند.

وی با بیان اینکه انسان باید دارای ویژگی ها و صفات خاصی باشد که خداوند به او مباهات کند، ادامه داد: نخستین گروه که خداوند به ایشان مباهات می کند جوانانی هستند که در اوج جوانی پیشانی بر خاک می سایند و در نهایت خضوع و خشوع در برابر پروردگار سجده می کنند.

حجت الاسلام سالمی درخصوص گروه دوم ابراز کرد: دسته دیگر کسانی هستند که در اوج ثروت دست نیازمندان را می گیرند و با انفاق مال، فقرا را یاری می کنند بدون اینکه منتی بر آنان داشته باشند؛ انفاق از جمله معامله هایی است که انسان با خداوند انجام می دهد و هرگز متضرر نمی شود.

تولیت مدرسه علمیه خواهران نرجس خاتون(س) شهریار ادامه داد: خداوند متعال به کسانی که اهل انفاق هستند مباهات می کند؛ میزان سود انفاق را از دوبرابر تا هفتصد برابر بیان شده که باتوجه به آیات الهی براساس شایستگی افراد به آنان داده می شود.

وی با اشاره به نقش بلا برای مومن و فضیلت صبر، اظهار داشت: اگر انسان جهان بینی دینی داشته باشد رنج و سختی دنیا را بد نمی داند بلکه عامل تحرک برای رسیدن به سعادت می داند؛ همه انسان ها در عالم دنیا رنج می کشند اما تفاوت رنج انسان دیندار با فرد بی دین در آن است که مومن به خداوند امید دارد در حالی که غیر مومن آن را ندارد.

حجت الاسلام سالمی با تاکید بر اینکه رنج های دنیا سبب می شود وابستگی انسان به عالم دنیا کم شود، ابراز کرد: مرگ و تغییرات فصلی به انسان این یادآوری را می کند که این دنیا جای ماندن نیست و برای هجرت به عالم آخرت باید آماده شود؛ بنابراین مومن در برابر سختی و مصائب دنیا صبر پیشه می کند و می داند نقش بلا در سیر و سلوک معنوی او سبب شکوفایی قابلیت های درونی اش می شود تا بتواند آخرتی آباد کسب کند.

تولیت مدرسه علمیه خواهران نرجس خاتون(س) شهریار با اشاره به دسته آخر، خاطرنشان کرد: خداوند کسانی را که از ترس خداوند در خلوت اهل خشوع هستند و اشک می ریزند دوست دارد و به آنان افتخار می کند./813/پ310/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United Kingdom
۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱
احسنت
6
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
هر روز که می گذرد یک روز به مرگ نزدیک می شویم
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
احسنت
0
0