۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۶۲۴۲۶۲
حمد بن جاسم:

اتحادیه عرب در دنیا بی‌اعتبار است

اتحادیه عرب در دنیا بی‌اعتبار است
درپی توافق آمریکا و ترکیه درباره شمال سوریه، نخست وزیر سابق قطر با حمله شدید به اتحادیه عرب تاکید کرد که این اتحادیه دیگر هیچ ارزش و اعتباری در جهان عرب و دنیا ندارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حمد بن حاسم نخست وزیر سابق قطر در توییتی نوشت: بله، ترکیه و آمریکا درباره نوار مرزی توافق کردند و این امر با کمال تاسف، کم عمق بودن ارزیابی های اعراب و بیانیه صادر شده از اتحادیه عرب را برملا می کند. این اتحادیه نه در سطح جهان عرب و نه در سطح جهان و نه حتی بین خود کسانی که در آن گردهم می آیند، اعتباری ندارد و علت هم این است که مسائل اساسی جهان عرب را بررسی و حل و فصل نمی کند. من نمی خواهم در اینجا تعداد آنها را بشمارم.

وی افزود: علاوه براین، اتحادیه عرب عدالت و اعتباری ندارد که نقش داور را در هرگونه اختلاف بین اعراب ایفا کند. علت هم این است که اتحادیه عرب سیاست هایش را به روش های غیرواقعی در دستور کار قرار می دهد.

نخست وزیر سابق قطر در عین حال مدعی شد: الان روشن می شود که ورود ترکیه به نوار مرزی با موافقت آمریکا ، روسیه، ایران و سوریه بوده است.

مایک پنس معاون وزیر خارجه آمریکا شب گذشته بعد از دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از توافق دوطرف برای برقراری آتش بس در شمال سوریه خبر داد اما مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه دقایقی بعد از آن در کنفرانس مطبوعاتی جداگانه توافق برای برقراری آتش بس را تکذیب کرد اما از "تعلیق" تجاوزگری کشورش به شمال سوریه سخن گفت.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات