۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۶۲۵۳۳۵
استاد حوزه و دانشگاه:

سبک زندگی اسلامی، توحیدی‌ترین سبک زندگی در عالم هستی است

سبک زندگی اسلامی، توحیدی‌ترین سبک زندگی در عالم هستی است
نیلچی زاده با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی توحیدی‌ترین سبک زندگی در عالم هستی است، گفت: مصادیق سبک زندگی اسلامی را می توان در سیره اهل بیت(ع) جستجو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرکار خانم فاضله، فروغ نیلچی زاده استاد حوزه و دانشگاه، امروز در سلسله نشست های فرهنگی که با موضوع سبک زندگی اسلامی و تربیت حسینی در مدرسه علمیه خواهران حضرت نجمه خاتون(س) برگزار شد، گفت: طلاب باید روحیه پژوهشگری را در وجود خود تقویت کنند و از مشغول شدن به مسائل بی ارزش اجتناب داشته باشد.

وی فعالیت های فرهنگی و پژوهشی حوزه های علمیه را بسیار مهم دانست و ابراز کرد: فعالیت های فرهنگی باید همراه با فعالیت های پژوهشی باشد تا اثرگذاری آن بیشتر شود.

نیلچی زاده به کلام رهبری که سبک زندگی اسلامی ایرانی را دیدبان ظهور بیان کردند اشاره داشت و گفت: خداوند به انسان کرامت بخشید از این رو انسان دارای خصوصیاتی است که دیگر موجودات فاقد آن هستند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: برای مثال همه انسان ها حتی دروغگویان از دروغ بدشان می آید چون دروغ خلاف فطرت آدمی بوده و از سرمایه های بزرگ انسانی به شمار می رود، بر این اساس یکی از سرمایه های بزرگ در سبک زندگی اسلامی فطرت است.

وی با اشاره به اینکه فطرت گنج انسان است، اظهار داشت: خداوند به همه انسان ها فطرت عنایت کرد تا بتوانند از طریق آن زیبایی های ناب الهی را درک کنند و درستی و نادرستی امور را بفهمند؛ انسان دروغگو دروغ خود را توجیه می کند تا وجدانش آرام گیرد و بتواند دروغی که گفته را تحمل کند.

نیلچی زاده با تاکید بر اینکه فطرت باید وارد قانون عبودیت و بندگی شود تا بتواند انسان را به سعادت برساند، عنوان کرد: سبک زندگی اسلامی توحیدی‌ترین سبک زندگی در عالم هستی است برای همین قرآن کریم مسیحیان، یهودیان و زردتشتیان موحد را نیز به توحید دعوت می کند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: هیچ انسانی غیر از فقها و علما اجازه ندارد براساس یک آیه و یا حدیث سبک ارائه دهد و در اذهان عمومی ایجاد شبهه کند؛ امروز صهیونیست های خبیث با استفاده از یک آیه و یا حدیث اقدام به شبهه افکنی می کنند تا بتوانند مسلمانان را از رسیدن به سبک زندگی اسلامی منحرف کنند.

وی با اشاره به اینکه انسان باید ظرف وجودی خود را از طواغیط باطنی پاک کند، خاطرنشان کرد: زیر ساخت سبک زندگی اسلامی عقاید است که شامل بایدها و نبایدها می شود؛ اهل بیت(ع) بر اساس مصالح حقیقی جزئی‌ترین امور را به انسان ها متذکر می شوند تا بهترین سبک زندگی را داشته باشند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United Kingdom
۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
با سلام
عالی است
از اینکه کانال برای انعکاس اخبار ایجاد کردید ممنونیم از فعالیتهای دیگر مدارس بهره میبریم
1
0