۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۶۲۶۱۱۵
آیت الله علوی گرگانی:

نباید در فعالیت های علمی توقف کنیم

نباید در فعالیت های علمی توقف کنیم
حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر این که نباید در فعالیت های علمی توقف کنیم، گفت: پیشرفت در علم به ویژه علومی که برای عموم جامعه منفعت دارد باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، امروز در دیدار رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری وزارت بهداشت، با ضروری خواندن پیشرفت در علم به ویژه علومی که برای عموم جامعه منفعت دارد، اظهار داشت: در کار علمی توقف نکنید و منتظر اجازه برای پیشرفت علمی نمانید.

وی ادامه داد: در اصل کار خویش به این موضوع توجه کنید که علم وابسته به اشخاص نباشد و آن را در جامعه پیاده کنید و مردم را از مرگ نجات دهید؛ ممکن است بعضی علمای اهل سنت و شیعه مخالف این کار باشند کما اینکه دربسیاری از مسائل فقهی اختلاف نظر وجود دارد اما شما فعالیت‌های خود را با پشتوانه‌ فتوای امام راحل و نظرات مقام معظم رهبری پیش ببرید.

حضرت آیت الله علوی گرگانی  افزود: در زمان رسول خدا(ص) پزشکی در مدینه مستقر شد و مطبی باز کرد و انتظار داشت سرمایه‌ای به دست بیاورد ولی کسی به او مراجعه نکرد که پس از تحقیقات متوجه شد پیامبر گرامی اسلام(ص) دستورالعملی داده است که افراد به بیماری مبتلا نمی‌شود و آن دستور العمل قرآن مبنی بر عدم زیاده روی و اسراف در خوردن و آشامیدن است.

وی با بیان اینکه در احادیث ما به بعضی از این پیشرفت ها در آخر الزمان اشاره شده است، افزود: اهل بیت(ع) شاگردان خود و راویان را به حفظ احادیث و انتقال آن به نسل های بعد ترغیب و تشویق می کردند و بیان فرمودند که علم چنان پیشرفت می کند که کسی که در شرف مرگ است شفا پیدا می کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه از کار علمی که برای نجات انسان‌ها انجام می‌شود پشتیبانی می‌کنیم، بیان کرد: کسی که بتواند انسانی را از مرگ نجات دهد دعای ملت پشتیبان وی است و اصل کار شما را تشویق و تأیید می‌کنیم؛ شخصی که بتواند ملت را از مرگ نجات دهد در پیشگاه خداوند دارای اجر عظیمی است و خانواده ای را نجات داده است./پ202/ب1

ارسال نظرات