۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۶۲۶۱۴۶
حجت الاسلام لقمان پور:

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، دهه فجر در قم افتتاح می شود

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، دهه فجر در قم افتتاح می شود
مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس استان قم در دیدار با حضرت آیت الله علوی گرگانی از افتتاح موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در دهه فجر امسال در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی لقمان پور مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس استان قم، ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه مرکز حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس به صورت هیأت امنایی اداره می شود، اظهار داشت: اداره کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس در در 31 استان شعبه دارد و به فعالیت می پردازد.

وی هدف اصلی این سازمان را پشتیبانی، هدایت، حمایت، سیاستگذاری، نشر و حفظ ارزش های دفاع مقدس عنوان و خاطر نشان کرد: بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس برای اینکه رسالت خود را به خوبی انجام دهد دست به تشکیل چند سازمان زده است. سازمان اسناد دفاع مقدس، سینمایی، ادبیات، حفظ آثار روحانیت، زنان در دفاع مقدس و ستاد راهیان نور از جمله این سازمان ها و کمیته ها است.

حجت الاسلام لقمان پور ترویج فرهنگ دفاع و شهادت میان نسل جوان را ضروری دانست و گفت: یکی اقدامات بنیاد حفظ نشر و آثار دفاع مقدس قرار دادن دو واحد درسی دفاع مقدس در دانشگاه های سراسر کشور است که این کار سبب می شود نسل جوان ما با رشادت های جوانان دوره دفاع مقدس آشنا شوند.

وی همچنین از همکاری با حوزه جهت قرار گرفتن تاریخ دفاع مقدس در حوزه های علمیه خبر داد و افزود: با ایجاد تفاهم نامه هایی که با مدیریت وقت حوزه های علمیه شد، قرار بر این است که دو واحد درسی دفاع مقدس بعد از تاریخ پیامبران و اهل بیت(ع) و تاریخ انقلاب اضافه شود؛ همچنین با همکاری های خوب مدیریت جدید حوزه، مؤسسه ای با نام مرکز تخصصی جهاد و مقاومت در حوزه شکل گرفته است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس استان قم گفت: علت اصلی و عمده ای که خدمت شما رسیدیم بهره گیری از رهنمودهای حضرتعالی و استفاده از آثار و خاطرات شما در موزه دفاع مقدس است، این موضوع بسیار مورد تأکید رهبری بود که از مراجع درخواست کنیم تا اطلاعات حضور در جبهه های دفاع مقدس را در اختیار ما بگذارند تا نقش مراجع بزرگ تقلید در دفاع مقدس بیش از پیش معلوم شود.

وی با مطالبه رهبری مبنی بر تأسیس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اضافه کرد: احداث این مجموعه که از سال 90 آغاز شده است، ان شاءالله در دهه فجر امسال افتتاح می شود. این موزه به صورت ویژه به رشادت ها و ایثار طلاب در دفاع مقدس نیز می پردازد؛ در دفاع مقدس بیش از  23 هزار طلبه که تقریبا نیمی از طلاب آن دوران را شامل می شد حضور پیدا کردند و بیش از 4300 شهید روحانی تقدیم انقلاب اسلامی شد.

ارسال نظرات