۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۶۲۷۱۶۹
سرپرست حوزه علمیه لرستان:

حوزه انقلابی نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی بی تفاوت نیست

حوزه انقلابی نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی بی تفاوت نیست
سرپرست حوزه علمیه لرستان گفت: حوزه انقلابی نباید نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی روز جامعه بی تفاوت باشد چراکه این مهم از موانع حوزه انقلابی است.

حجت الاسلام سید محمد باقر موسوی، سرپرست حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به بیان موانعی که در حوزه انقلابی وجود دارد، پرداخت و بیان داشت: دنیا زدگی طلبه می تواند از موانع خطرناک حوزه انقلابی باشد.

وی افزود: در طول تاریخ تشیع طلابی بودند که از وظایف اصلی حوزه علمیه فاصله گرفتند، گرچه تعداد آنها اندک بوده ولی این انحراف می تواند انحراف عمیقی باشد.

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: پس از انقلاب افرادی بودند که مسیرشان را از انقلاب جدا کردند و ضررهایی نیز به انقلاب زدند.

وی بی تفاوت بودن به مسائل سیاسی و مسائل اجتماعی روز را مانع دیگری برای حوزه انقلابی خواند و اظهار داشت: حوزه انقلابی نباید به این مسائل بی تفاوت باشد چراکه در راستای تداوم راه انقلاب رسالت خطیری بر دوش دارد.

سرپرست حوزه علمیه لرستان با بیان اینکه از دیگر موانع انقلابی ماندن حوزه فاصله گرفتن از مردم است، خاطرنشان کرد: حوزه نهادی مردمی است، حوزه انقلابی نباید از مردم فاصله بگیرد، باید در ساخت مسجد، بیمارستان در زمان وقوع حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله در کنار مردم باشد.

وی ادامه داد: تعریف بد از استقلال حوزه از دیگر موانع حوزه انقلابی است، حوزه علمیه از زمان ائمه(ع) تاکنون مستقل بوده و سیاسیون دخل و تصرفی در حوزه نداشتند.

حجت الاسلام موسوی بیان داشت: استقلال حوزه به این معنا نیست که حوزه انقلابی به نظام، رهبری و اصول سیاسی برگرفته از اسلام ناب کاری نداشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه استقلال حوزه علمیه به این معنا است که وام دار دولت نباشیم و از نظامی که برگرفته از افکار اسلامی و مکتب تشیع است و آرزوی اهل بیت بوده که حکومت اسلامی تشکیل دهند، دفاع کنیم.

سرپرست حوزه علمیه لرستان تصریح کرد: استقلال حوزه به این معنا است که درباری و وابسته به دولت نباشیم و از انقلابی که مردم برای آن خون دادند و همه اصول و شاخصه های استکبارستیزی، ولایت فقیه و قانون اساسی که برگرفته احکام اسلامی است، دفاع کنیم./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات