۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۶۲۷۳۸۰
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت اصلاح الگوی مصرف انرژی در کشور با فرهنگ سازی

ضرورت اصلاح الگوی مصرف انرژی در کشور با فرهنگ سازی
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اهمیت رعایت الگوی مصرف از سوی مردم خواستار رعایت استاندارد‌های مصرف با به کارگیری شیوه‌های علمی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مدیران صنعت آب و برق استان بر لزوم به کارگیری روش‌های علمی در مصرف بهینه انرژی و صرفه جویی در مصرف آب و برق تاکید کرد و گفت: به طور حتم مصرف صحیح و بهینه انرژی موجب پیشرفت توسعه کشورمان خواهد شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به اهمیت رعایت الگوی مصرف از سوی مردم خواستار رعایت استاندارد‌های مصرف با به کارگیری شیوه‌های علمی شد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که اصلاح الگوی مصرف در کشورمان نیازمند فرهنگ سازی است، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت‌های فرهنگی و تبلیغی در جهت ترویج فرهنگ مصرف صحیح در جامعه استفاده شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که مصرف بی رویه به ویژه در موضوع انرژی آثار نامناسبی را با خود به همراه خواهد داشت، بیان داشت: مصرف صحیح انرژی در کشور می‌تواند بستری برای رفع بسیاری از مشکلات جامعه باشد.
 
امام جمعه ساری با تأکید براین که نهاد‌های فرهنگی به ویژه رسانه ملی نقش بسیار مؤثری در اصلاح الگوی مصرف بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: رسانه ملی می‌تواند با برنامه سازی مناسب، آثار مطلوب استفاده صحیح انرژی در جامعه را برای مردم به خوبی تبیین کند.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که مصرف بی رویه انرژی آثار منفی در جامعه با خود به همراه دارد، بیان داشت: حفظ و حراست از منابع خدادادی کشور که متعلق به همه نسل‌ها است از جمله وظایف آحاد جامعه است.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی در بخش دیگری از سخنان خود به خسارت‌های ناشی از وقوع سیل در ابتدای امسال در برخی نقاط مازندران اشاره کرد و گفت: متأسفانه این حادثه خسارت‌های بسیاری را برای بخش‌های مختلف زیربنایی استان به وجود آورد.
 
امام جمعه ساری بر ضرورت برنامه ریزی و تلاش بیشتر مدیران دستگاه‌های مسؤول در جبران خسارت‌های وارده به مردم تأکید کرد و افزود: با توجه به این که بخش مهمی از مردم این استان در حوزه کشاورزی اشتغال دارند، جبران خسارت‌هایی که در بخش کشاورزی به این مردم وارد شده باید به طور جدی مورد توجه مسؤولان قرا گیرد./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات