۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۶۲۷۵۵۴
از ۳۰ آبان ماه؛

هفته بسیج با شعار ۴۰ سال خدمت، جهاد و شهادت آغاز می‌شود

هفته بسیج با شعار ۴۰ سال خدمت، جهاد و شهادت آغاز می‌شود
سردار سلیمانی به تشریح برنامه‌های هفته بسیج پرداخت و گفت: برنامه‌های هفته بسیج با شعار چهل سال خدمت، جهاد و شهادت از ۳۰ آبان ماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین، امروز در محل سازمان بسیج مستضعفین به تشریح برنامه ها و اقدامات هفته بسیج پرداخت و گفت: امسال شاهد چهلمین سالگرد تشکیل شجره طیبه الهی بسیج هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه بسیج در طول این چهل سال در قالب رسالت های گوناگون توانست به ضرورت ها و نیازهای ملت ایران و انقلاب اسلامی پاسخ دهد، ادامه داد: امروز بسیج برای مسلمانان و ملت ها آزاده جهان الگو محسوب می شود.

 

سردار سلیمانی با بیان اینکه بسیج به عنوان گسترده ترین شبکه مردمی در خدمت رسانی به ملت و میهن پیشگام بوده است، ابراز کرد: چهلمین سالگرد تاسیس سازمان بسیج با بیانیه گام دوم انقلاب همراه است و این بیانیه سند راهبردی برای تکمیل موفقیت ها، کامیابی ها و پیشرفت عدالت، توسعه و علم و فناوری برای ملت ایران در دهه های پیش رو است و بسیج به عنوان یک شبکه مردمی با رویکردهای جدید و نوین خود را با محوریت جوانان و نوجوانان آماده خواهد کرد تا محورهای این بیانیه محقق شود.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به برنامه های هفته بسیج گفت: امسال هفته بسیج از 30 آبان ماه با شعار چهل سال خدمت، جهاد و شهادت آغاز خواهد شد.

 

وی افزود: تجدید میثاق بسیجیان تهرانی به همراه مسؤولان سازمان با آرمان های امام راحل و رهبر انقلاب، پنجشنبه 30 آبان ماه در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلام برگزار می شود.

 

سردار سلمیانی ادامه داد: عطرافشانی گلزار شهدای سراسر کشور، برگزاری 400 یادواره شهدا، حضور در میعادگاه های نماز جمعه و گفتگوی صمیمی با مردم، برگزاری مراسم دعای ندبه و حضور سازمان یافته حلقه های صالحین در مصلی های نماز جمعه از دیگر برنامه ها در هفته بسیج خواهد بود.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود: همچنین برپایی نمایشگاه هایی با موضوعات علمی و فناوری توسط جوانان بسیجی از دیگر فعالیت هایی خواهد بود که به مناسبت هفته بسیج در سراسر کشور صورت خواهد پذیرفت.

 

وی ادامه داد: افتتاح بیش از 200 مهد قرآنی، برگزاری همایش 4 هزار نفری خواهران بسیجی در استان تهران، برگزاری جشنواره بسیج در استان یزد، آیین بزرگداشت پیشکسوتان بسیجی، حضور و بازدید مسؤولان کشوری و لشکری از پایگاه های بسیج، برگزاری نشست های متنوع با موضوع تبیین مسائل روز و برگزاری رزمایش شکوه پایداری از دیگر اقداماتی است.

 

سردار سلمیانی محرومیت زدایی را یکی از پروژه های سازمان بسیج دانست و گفت: بسیج با حمایت و پشتیبانی مردم برنامه های متعددی در عرصه اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی انجام داده است، 14 هزار گروه جهادی با هجرت در استانهای گوناگون اقدام به خدمات رسانی می کنند.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: بسیج اقشار آمادگی دارد در کاهش فشار اقتصادی به مردم کمک کند و این امر تنها محدود به سهمیه بندی پس از بنزین نمی شود بلکه هدف این اقشار در همه دوران ها این چنین بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی ایران مردم آزادانه می توانند نظرات خودشان را به مسؤولان ارائه دهند، گفت: بخشی از اقدامات خرابکارانه که بعد از اعلام قیمت بنزین شاهد آن بودیم ربطی به اعتراض مردم نداشت بلکه این اتفاقات توسط آشوب گران صورت گرفت. منافقین در کشور هسته هایی دارند که با دستبرد به اموال عمومی و خرابکاری به منافع ملی کشور لطمه وارد می کنند.

 

سردار سلمیانی در پایان خاطرنشان کرد: همانگونه که در اغتشاشات سال گذشته آمریکا با شکست روبرو شد در جریان اقدامات آشوبگرایانه اخیر نیز موفقیتی به دست نیاورد و شکست دیگری در کارنامه خود به ثبت رساند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات