۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۲۷۹۵۴
حجت‌الاسلام و‌المسلمین آل‌هاشم:

راهیان نور کلاس درس فرهنگ ایثار و شهادت است

راهیان نور کلاس درس فرهنگ ایثار و شهادت است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: راهیان نور بهترین کار برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های آینده و محل آموزش و کلاس درس است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در مراسم اختتامیه اولین جشنواره ره‌آورد سرزمین نور، با اشاره به سالروز آزادسازی سوسنگرد، اظهار داشت: امام راحل تنها در ماجرای شکست حصر آبادان و سوسنگرد از کلمه «باید» استفاده کرده، اما در سونگرد کلمه «فردا» را هم به آن افزوده و فرموده است که «سوسنگرد باید تا فردا آزاد شود».

وی افزود: شهید تجلایی، لشکر همیشه پیروز عاشورا و آیت‌الله مدنی نقش بی‌بدیلی در آزادسازی سوسنگرد داشتند. همچنین نقش مقام معظم رهبری در این جریان بسیار چشمگیر بود که به همراه شهید چمران در سوسنگرد حاضر شده بودند.نقش ارتش، سپاه، جهاد، عشایر منطقه و مخصوصاً شهید تجلایی یک نقش ممتاز در آزادسازی سوسنگرد بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ضمن بیان اینکه «راهیان نور بهترین ابزار برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های آینده است»، یادآور شد: انصافاً راهیان نور محل آموزش و کلاس درس است. همچنین راویانی هم که بدون تحریف در یادمان‌ها جنگ را برای بقیه تعریف می‌کنند، بسیار کارساز هستند. خیلی‌ها را من به شخصه دیده‌ام که در این یادمان‌ها متحول شدند و به همین خاطر است که معتقدم «هر چقدر در راهیان نور هزینه شود، سرمایه‌گذاری است». هر چقدر که جوانان با این فرهنگ بیشتر آشنا شوند، در مقابل توطئه‌های دشمن بیمه خواهند شد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین ‌آل‌هاشم در ادامه به بررسی ویژگی‌های یک بسیجی پرداخت و خاطرنشان کرد: بسیج، تفکری فراسازمانی و فرامرزی است. بسیجی، سیاسی است، اما سیاست زده نیست. یک بسیجی باید آگاه‌ترین فرد به مسائل سیاسی باشد. بسیجی مجاهد است، اما افراطی و بی‌انضباط نیست. بسیجی متدین است، اما خرافی نیست. بسیجی طرفدار است، اما علم زده نیست. بسیجی آبادگر دنیاست، اما اهل دنیا و ریاکار نیست.

وی اضافه کرد: تفکر بسیجی مرهون امام خمینی (ره) است که پدر و مبتکر این تفکر در عصر جدید به شمار می‌رود. انتظار جامعه انقلابی از بسیج این است که باید به تذکرات مقام معظم رهبری عنایت داشته و اخلاق و عمل را در کار خود فراموش نکند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات