۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۶۲۸۸۴۵
با حضور نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری؛

کلنگ ۳ پروژه درمانی در شهرستان سامان به زمین زده شد

کلنگ ۳ پروژه درمانی در شهرستان سامان به زمین زده شد
کلنگ دی‌کلینیک فوق تخصصی شهدای سامان، خانه بهداشت و پایگاه سلامت گرم‌دره با حضور نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدعلی نکونام در مراسم کلنگ‌زنی ساخت دی‌کلینیک فوق تخصصی شهدای سامان، خانه بهداشت و پایگاه سلامت گرم‌دره، گفت: مسئله‌ توریسم درمانی یکی از مسائلی است که مدت‌هاست به دنبال آن هستیم چرا که این استان برای گسترش درمان و حتی بین‌المللی شدن مستعد است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به رفت و آمدهای گسترده و ظرفیت گردشگری‌، بیان کرد: فراهم کردن عرصه‌ سلامت برای همه، موقعیت‌های بسیار خوبی است و این دی‌کلینیک درمان در قسمت‌های مختلف خدماتی ارائه می‌دهد که بسیار امیدبخش است.

وی گفت: همه در حال سیر هستیم چه خوب که این سیر نورانی باشد مثل کار خیری که خیران ما انجام می‌دهند، باید بتوانیم در این عالم کاری کنیم که بمانیم، کاری که خیرین انجام می‌دهند مرگی ماندنی است که چیزی بهتر از این نمی‌شود.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین نکونام ضمن تشکر از خیرین، بیان کرد: امیدوارم روز به روز شاهد رشد و شکوفایی در این عرصه‌ها باشیم و امروز نظام جمهوری اسلامی یکی از افتخاراتش کار خیرین است و گسترش این عمل نشان‌دهنده ذات خیراندیشانه نظام اسلامی است.

ساخت بیمارستان با تجهیزات کم، خدمت نیست

مجید شیرانی نیز در این مراسم، گفت: سیستم بهداشتی درمانی از لحاظ علمی و کارشناسی موظف است در سراسر کشور خصوصا مناطق محروم خدمات اولیه بهداشتی و اورژانس را فراهم کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ایجاد بیمارستان‌های کوچک، کم برخوردار، کم تجهیزات خدمت به مردم محروم آن منطقه نیست، خاطرنشان کرد: این عمل نه تنها خدمت نبوده بلکه موجب ایجاد تبعیض برای مردم محروم است چرا که کسانی که محروم هستند نمی‌توانند از امکانات بیشتر و پزشکان مجرب استفاده کنند.

شیرانی عنوان کرد: مجتمعی که قرار است ایجاد شود دی‌کلینیک تخصصی و فوق تخصصی است به این معنا که این کلینیک روزانه است و اقدامات و عمل‌های کم تهاجمی، تخصصی و فوق تخصصی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: خدمات این دی‌کلینیک تنها به بیماران این منطقه نیست بلکه این دی‌کلینیک پیشرفته‌ترین خدمات دولتی را در یک محیط دولتی به همه‌ مردم استان و حتی کشور ارائه می‌دهد./1350/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات