۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۶۲۸۸۸۰
امام جمعه موقت کاشان:

شرط رسیدن به مقام قرب الهی، ایمان و عمل صالح است

شرط رسیدن به مقام قرب الهی، ایمان و عمل صالح است
حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: شرط رسیدن به مقام قرب الهی و بهشت ایمان و عمل صالح است از این رو تقوا به معنای ایمان و اعتقادات صحیح آن هم همراه با عمل صالح است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در تفسیر آیه ۳۵ سوره رعد که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: خداوند در این آیه مبارکه دورنمایی از بهشت را برای انسان ترسیم کرده است.

وی افزود: خداوند نمی‌فرماید بهشت را برای کسانی که ایمان آورده اند وعده داده ایم، بلکه می‌فرماید بهشت را برای کسانی که با تقوا هستند وعده داده ایم، چرا که صرف ایمان آوردن و اعتقادات صحیح برای رسیدن به بهشت کافی نیست.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: شرط رسیدن به مقام قرب الهی و بهشت ایمان و عمل صالح است از این رو تقوا به معنای ایمان و اعتقادات صحیح آن هم همراه با عمل صالح است.

وی افزود: خداوند در قرآن نیز به صورت مکرر اعلام می‌کند بهشت یا از انسان با تقوا است و یا از کسانی است که ایمان دارند و عمل صالح انجام می‌دهند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: از حداقل‌های رسیدن به بهشت انجام واجبات و ترک محرمات است، از این رو امام صادق (ع) می‌فرماید مساحتی که یک تازیانه در بهشت اشغال می‌کند به همه دنیا ارزش دارد.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه خداوند تنها یک درونمایی از بهشت برای انسان ترسیم می‌کند، افزود: انسان موجودی زمانی و مکانی و محدود است که درک و عقل محدودی دارد درحالیکه بهشت یک عالم نامحدود و خارج از درک انسان است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: متقین اگر به بهشت می‌رسند برای این است که برای رسیدن به بهشت متحمل زحمت شده اند، در حالی که برخی انسان‌هایی که همیشه در خواب هستند در قیامت دست شان خالی و فقیر هستند.

وی افزود: بهشت چهار فصل نیست و یک فصل با انواع میوه‌ها آن هم میوه‌های دائمی و همیشگی است و هیچ بیماری در بهشت وجود ندارد.

امام جمعه موقت کاشان انسان را تنوع طلب دانست و اظهار داشت: انسان همیشه به دنبال تنوع و دوری از یک نواختی است، اما بهشت همیشه برای انسان تازگی دارد و انسان از آن خسته نمی‌شود و میوه‌های بهشتی برای انسان تازگی دارد و تازگی درهمه ابعاد بهشت بروز و ظهور دارد و تکراری و خسته کننده نیست./۱۳۰۷/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات