۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۶۲۸۸۹۱

نشست مدیران مدارس علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

نشست مدیران مدارس علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد
نشست مدیران مدارس علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با هدف بررسی و تشریح امور قضایی مربوط به طلاب برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، نشست مدیران مدارس علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، صبح امروز با حضور رییس دادسرای ویژه روحانیت این استان با هدف بررسی و تشریح امور قضایی مربوط به طلاب برگزار شد.

در ابتدای این نشست که مدیران مدارس علمیه خواهران و معاونان مدیریت استان حضور داشتند، حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری به تشریح وضعیت کمی و کیفی مدارس علمیه خواهران این استان پرداخت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸ مدرسه علمیه خواهران سطح دو و یک مرکز تخصصی سطح سه در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰۰ طلبه خواهر در این مدارس علمیه در حال فراگیر علوم دینی هستند.

در ادامه این نشست نیز حجت الاسلام سیدمحمد موسوی راد، رییس دادسرای ویژه روحانیت استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به خطبه همام نهج البلاغه به تشریح مهمترین ویژگی‌های متقین پرداخت و نکات اخلاقی و اعتقادی را مهمترین نیاز امروز کشور خصوصا حوزه‌های علمیه برشمرد.

وی همچنین در ادامه به تبیین آیین نامه دادسرا‌های ویژه روحانیت پرداخت و با تأکید بر اینکه این آیین نامه به تأیید رهبر معظم انقلاب رسیده است، اظهار کرد: مشکلات قضایی مربوط به طلاب و روحانیان ابتدا در شورایی به نام صلح و سازش مطرح می‌شود تا با حل و فصل مشکلات در این شورا به مرحله کیفری نرسد.

حجت الاسلام موسوی راد با تأکید بر اینکه نباید در حوزه‌های علمیه تنها به امور درسی توجه شود، گفت: توجه به امور مربوط به خانواده، اخلاق و معنویت از مهمترین ضرورت‌های امروز حوزه‌های علمیه است که باید مورد توجه جدی متولیان امر قرار گیرد./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات