۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۶۲۷۵۷۲
مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری:

سر جاودانگی رسالت پیامبر اکرم در دعوت به توحید خلاصه می‌شود

سر جاودانگی رسالت پیامبر اکرم در دعوت به توحید خلاصه می‌شود
حجت الاسلام رحمانی، دعوت به توحید را سر جاودانگی دعوت و رسالت پیامبر دانست و گفت: تنها نقش در زندگی انسان‌ها باید نقش خداوند متعال باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در مراسم گرامی داشت هفته وحدت که با حضور طلاب به میزبانی مدرسه علمیه فاطمیه (س) شهرکرد برگزار شد، با تشریح دوران‌های مختلف زندگی پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: ولادت پیامبر ختمی مرتبت (ص) با تغییر محسوس در عالم رخ داد به طوری که همه کاخ نشینان متوجه این تغییر محسوس شدند؛ به جرأت می‌توان گفت تفاوت این تولد با سایر پیامبران همین تغییر محسوس در عالم تکوین بود.

وی با اشاره به دوران کودکی پیامبر اکرم (ص)، یتیم بودن ایشان هم از ناحیه پدر و هم فقدان مادر را از نکات مهم زندگی حضرت محمد (ص) بیان کرد و افزود: به یقین کسی که پدر و مادر دارد و دارای مقام ولایت الهی است، ادای تکلیف برایش بسیار مشکل خواهد بود و این نکته باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام رحمانی همچنین با اشاره به دوران نوجوانی رسول اکرم (ص) خاطرنشان کرد: ایشان در دوران نوجوانی توانست به مقام امین در جامعه آن روز برسد تا جایی که برای گذاشتن حجرالاسود مورد انتخاب عموم قرار گرفت که این نشان از جایگاه اجتماعی خوب ایشان در آن زمان دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، حسن خلق را مهمترین برجستگی اخلاقی رسول اکرم (ص) بیان کرد و ادامه داد: خلق با اخلاق تفاوت دارد و رفتار یا اخلاقی است و یا غیر اخلاقی؛ اخلاق خوب و بد نداریم، اما حسن خلق و سوء خلق وجود دارد.

وی دعوت به توحید را سر جاودانگی دعوت و رسالت پیامبر دانست و گفت: تنها نقش در زندگی انسان‌ها باید نقش خداوند متعال باشد؛ هر کس از خداوند متعال بترسد، همه از هیبت و عظمت او خواهند ترسید که بهترین نمونه آن امام خمینی (ره) است.

حجت الاسلام رحمانی در پایان با نقل حدیثی از وسائل الشیعه، به تشریح مهمترین شاخصه‌های کسانی که به پیامبر (ص) نزدیک هستند، پرداخت و تصریح کرد: کسانی می‌توانند ادعا کنند که در مسیر پیامبر اکرم (ص) قرار دارند که دارای شاخص‌هایی همچون صدق گفتار، اداء امانت، اخلاق نیکو و نزدیک‌ترین افراد به مردم باشند.

گفتنی است در پایان این جشن نیز مراسم مولودی خوانی با حضور طلاب، اساتید و کارکنان این مدرسه علمیه برگزار شد./۹۴۵۷/ت303/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات