۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۶۲۹۲۳۵

امارات به درخواست دمشق یک حامی مالی تروریسم را بازداشت کرد

امارات به درخواست دمشق یک حامی مالی تروریسم را بازداشت کرد
پلیس امارات به درخواست رسمی وزارت کشور سوریه یک تبعه سوری را که تامین کننده مالی گروهک تروریستی «احرار الشام» بود دستگیر کرد تا تحویل دمشق دهد.

به گزارش خبرگزاری رسا، دستگیری اخیر «مهند المصری» تبعه سوری توسط مقامات امارات به درخواست رسمی سوریه برای دستگیری و تحویل وی به دمشق، انجام شده است.

شعبه پلیس جنایی عربی و بین‌المللی یا اینترپل دمشق در وزارت کشور سوریه در اوایل ماه نوامبر از پلیس امارات خواست دو تبعه سوری که دمشق آنها را به حمایت از تروریسم متهم کرده است، دستگیر و تحویل دهد که یکی از آن دو «مهند المصری» است. 

اینترپل دمشق دو حکم بازداشت غیابی مربوط به مهند المصری متولد ۱۹۸۴ و یک نفر دیگر متولد ۱۹۶۹  را به اتهام حمایت مالی آنها از تروریسم برای پلیس امارات فرستاد و برمبنای آن امارات بلافاصله چند روز بعد المصری را به منظور پاسخ به درخواست وزارت کشور سوریه بازداشت کرد.

المصری متهم است که از فعالیت‌های تجاری و اقتصادی گروه تروریستی هیأت تحریر الشام در داخل امارات حمایت کرده است. او همچنین به ارتباط با «ابومحمد الجولانی» سرکرده این گروه تروریستی متهم است.

 امارات در طول جنگ سوریه از گروه‌های شبه نظامی مخالف دمشق حمایت کرد ولی نقش آن نسبت به عربستان و قطر ضعیف‌تر بود.

امارات یک سال پیش در ماه دسامبر سفارت خود را در سوریه باز کرد و سعی دارد از طریق ایجاد نزدیکی در روابط خود با دمشق به مقابله با نفوذ ایران و ترکیه در سوریه رود./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات