۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۶۲۹۲۹۶
نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

فرهنگ ایثار و شهادت کشور را از شر استکبار جهانی نجات داد

فرهنگ ایثار و شهادت کشور را از شر استکبار جهانی نجات داد
نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: فرهنگ ایثار و شهادت کشور و بشریت را از دست استکبار جهانی نجات داده و همه دنیا از این فرهنگ بهره‌مندند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان،  حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در مراسم شبی با شهدا که با حضور علما، طلبه‌ها و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا در حوزه علمیه امام صادق(ع) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت نه تنها کشور، بلکه بشریت را از دست استکبار نجات داده و همه دنیا از این فرهنگ بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: خداوند شهادت را یک مقام ویژه دانسته که هر کسی توانایی رسیدن به این جایگاه را نداشته و تنها کسانی‌که نزد خداوند ارزش و عظمت دارند، به این سعادت می‌رسند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: امام راحل باب شهادت را گشود و جوانان و شهدای ما با نثار خون خودشان این ولایت را حفظ کردند و پوزه دشمن را به خاک مالیدند.

وی گفت: خون شهدای انقلاب اسلامی به هدر نرفته چراکه آنها به قیمت خون خود، آبروی اسلام؛ قرآن؛ پیامبر و استقلال مملکت را حفظ کرده و حرکت آنان در طول تاریخ بی‌نظیر بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی بیان کرد: شهدا برای حفظ دین و آرمان امام شهدا ایثار کرده و از همه زندگی، هستی و جان خود گذشتند و امروز نیز رهبر معظم انقلاب با همان صلابت امام(ره)، نظام اسلامی را هدایت می‌کنند.

وی اظهار کرد: همان‌طور که شهدا و ایثارگران از جان و دل برایمان مایه گذاشتند و جانشان را فدا کردند، ما نیز باید با تمام وجود برای تداوم راه آنان کار کرده و یادشان را گرامی بداریم.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز فرهنگ شهادت به خوبی در جامعه اسلامی تجلی پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: شهادت در راه اسلام و ترویج فرهنگ اسلام‌خواهی و به تبع آن اتکا به ارزش‌ها و باورهای مذهبی به‌منظور طرد ارزش‌های بیگانه از آثار اجتماعی فرهنگ شهادت‌طلبی در جامعه اسلامی به‌شمار می‌آید.

وی شهادت را بالاتر از هر نیکی دانست و یادآور شد: داشتن روحیه شهادت‌طلبی لازمه‌اش روحیه استکبارستیزی، ظلم‌ستیزی و برائت از دشمنان است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: شهدای عزیز اسلام با نثار خون و جان خودشان و علماء و روحانیون با قلم و مرکب خود از اسلام و دین خدا دفاع خواهند کرد.

وی به نقش روحانیون و طلبه‌ها در ترویج فرهنگ اسلام‌خواهی و شهادت‌طلبی اشاره کرد و گفت: یک عالم و روحانی می‌تواند افرادی مثل شهداء را تربیت کرده و روحیه شجاعت و مقاومت را در جامعه ترویج و افزایش دهد.

 حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی تاکید کرد: همه طلبه‌ها و روحانیون باید خوب درس بیاموزند تا بتوانند در بخش‌های مختلف، قدرت همه جانبه کسب کرده و آمادگی خود را در برابر هر دشمن و استکباری اعلام و نشان دهند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات