۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۶۳۰۵۲۸

تأکید حماس بر شراکت در قدرت بعد از پیروزی در انتخابات

تأکید حماس بر شراکت در قدرت بعد از پیروزی در انتخابات
یکی از اعضای ارشد جنبش فلسطینی حماس اعلام کرد، این جنبش در انتخابات بر اصل شراکت با دیگر گروه‌ها پایبند است.

به گزارش خبرگزاری رسا، «صلاح البردویل» عضو دفتر سیاسی جنبش فلسطینی حماس در گفت‌وگویی اعلام کرد، روابط این جنبش با دیگر گروه‌های فلسطینی در درجه بالایی از هماهنگی قرار دارد.

 وی تأکید کرد، حماس دنبال تقویت روابط ملی و مشارکت در کار در بالاترین سطح، ادامه گفت‌وگوی سازنده و رسیده به همزیستی است.

البردویل ادامه داد: «در صورتی که حماس در هر انتخابات آزاد و شفافی پیروز شود کرسی ریاست را برای خود بر نخواهد داشت؛ رویکرد حماس بر اساس شراکت است و در این مورد به گروه‌ها تعهد داده است. حماس از سیستم انتخاباتی بر اساس لیست‌های انفرادی در استان‌ها چشم‌پوشی و موافقت کرد که انتخابات بر اساس سیستم تناسبی برگزار شود. گرچه این موضوع ممکن است سهمیه حماس را کاهش دهد اما این جنبش به درخواست گروه‌های فلسطینی، اقدام مذکور را انجام داد».

هفته گذشته «حنا الناصر» رئیس کمیته مرکزی انتخابات در فلسطین اعلام کرد، حماس با برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری و ریاستی مطابق دیدگاهی که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ارائه داد، موافق است و از او می‌خواهد حکم دعوت به برگزاری انتخابات را صادر کند.

وی پیرامون رابطه با جنبش فلسطینی جهاد اسلامی نیز بر اصرار حماس برای تحقق دستاوردهای ملی و توسعه آن تأکید کرد و افزود، دی دیدار هیأت حماس و جهاد اسلامی در قاهره جو بسیار مثبت بود و این نشان دهنده راهبرد حماس مبتنی بر تقویت روابط ملی است.

 البردویل تأکید کرد، حماس علاقه‌مند است که در گفت‌وگوها، تمام گروه‌ها حاضر باشند و دیدگاه‌ها و نکات دیگر گروه‌ها را در نظر می‌گیرد و به آن احترام می‌گذارد.

وی در ادامه به راهپیمای‌های بازگشت در مرز غزه هم پرداخت و گفت، راهپیمایی بازگشت حقیقت شراکت ملی را آشکار کرد و برای اولین بار در تاریخ فلسطین، مبارزه‌ای واحد با مشارکت تمام گروه‌ها شکل گرفت.

منبع: فارس
ارسال نظرات