۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۶۳۴۷۴۵
رویوران:

حشدالشعبی برای انتقام گیری از نیرو‌های آمریکایی مترصد فرصت است

حشدالشعبی برای انتقام گیری از نیرو‌های آمریکایی مترصد فرصت است
کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه آمریکا در عراق با چالش‌های جدیدی روبه می‌شود، گفت: حشدالشعبی برای انتقام گیری از نیرو‌های آمریکایی مترصد فرصت است.
حسن رویوران، کارشناس مسائل خاورمیانه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه موضع جمهوری اسلامی در برابر جنایت‌های آمریکا از اهمیت بسیاری برخوردار است، اظهار داشت: تصور آمریکا بر آن بود که با ترور سردار سلیمانی و المهندس، ضربه‌ای سخت بر محور مقاومت وارد و معادلات را به سود خود تغییر بدهد، اما صرف اعلام ایران مبنی بر پاسخ به چنین جنایتی برای جهانیان بسیار جذاب بود.

کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه تاکنون روسیه و چین در برابر آمریکا قد علم نکرده و از ورود به چنین چالش‌هایی هراس دارند، افزود: علی رغم یاوه گویی‌های ترامپ، اما جمهوری اسلامی دو پایگاه آمریکا را در عراق مورد حمله قرار داد، چنین اقدامی بسیار با اهمیت است چرا که پایگاه‌های عین الاسد و الحریر قویترین پایگاه‌های آمریکا حساب می‌شوند.

وی با اشاره به قدرت نمایی ایران و محور مقاومت تصریح کرد: بمباران عین الاسد از سوی ایران، معادلات منطقه را برخلاف انتظار آمریکایی‌ها به نفع محور مقاومت تغییر داد، نخستین تأثیرات را در عراق شاهد بودیم ضمن اینکه تشییع پیکر شهیدان سردار سلیمانی و المهندس نیز تأثیر خود را به همراه داشت.

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: وحدت جامعه عراق، مترصد حشد الشعبی برای انتقام گیری و تصویب خروج نیرو‌های آمریکایی در مجلس از جمله تأثیرات شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس است.

رویوران با بیان اینکه در حال حاضر حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق، غیرقانونی و اشغالگر هستند، تصریح کرد: آمریکا در عراق وارد وضعیت چالشی شده و هر آن ممکن است نیروهایش را از عراق بیرون ببرد که در این صورت تحولات به نفع محور مقاومت در منطقه خواهد شد./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات