۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۶۴۴۴۱۲

ماده ضد عفونی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان تولید شد

ماده ضد عفونی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان تولید شد
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان از تولید ماده ضد عفونی مورد نیاز سطوح و شیلد حفاظتی با مشارکت مجمع خیرین سلامت برای نخستین بار در کاشان خبر داد.
حمیدرضا بنفشه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: این ماده ضدعفونی کننده با همکاری این معاونت و مرکز رشد دانشگاه با حمایت مالی کمپین سربازان سلامت تولید شد.

وی افزود: هسته فناور سرای دانش از هسته‌های فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی کاشان موفق به تولید ماده ضدعفونی مورد نیاز سطوح بیمارستان‌های دانشگاه شد.

به گفته وی هسته خانه رباتیک مرکز رشد دانشگاه نیز توانست شیلد حفاظتی مورد استفاده کادر درمانی بیمارستان‌ها را تولید کند.

بنفشه با اشاره به اینکه شیلد از کل صورت به خصوص از چشم‌ها محافظت می‌کند، ادامه داد: شیلد حفاظتی وسیله‌ای شفاف است که روی صورت قرار گرفته و از پرتاب مواد آلاینده «خون، خون آبه، آب» در محیط‌ های درمانی و آزمایشگاهی به صورت فرد جلوگیری می‌کند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان یادآور شد: بخش عمده‌ای از تجهیزات و مواد اولیه این طرح‌ها توسط کمپین سربازان سلامت که جهت یاری رسانی به کادر درمانی و بیماران در مراکز درمانی درگیر با بیماری کرونا، راه اندازی شده است.

وی با اشاره به تولید ماده ضدعفونی و شیلد حفاظتی برای پرسنل درمانی بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه، یادآور شد: در صورت وجود مازاد تولید می‌توان برای کارمندان سایر ادارات و بانک‌ها یا هر موقعیتی که مواجهه نزدیک با فرد مبتلا دارد استفاده شود.

بنفشه ابراز امیدواری کرد، این چنین طرح‌های کاربردی بتواند در آینده تداوم داشته و نتایج آن مستقیما به نفع بخش‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی و کشور باشد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور، گفت: با توجه به اهمیت سرعت و هزینه، بهتر است به جای نمونه‌های موجود در بازار از شیلد‌های تولید داخل استفاده کنیم./۱۳۰۷/ت310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات